Bernie Ecclestone elismerte, hogy ő maga is szkeptikus volt az ezen a hétvégén megrendezésre kerülő első Indiai Nagydíj esélyeivel kapcsolatban, mert azt hitte, az új pálya, a Buddh International Circuit nem készül el időre.
"Két héttel ezelőtt még nagyon pesszimista voltam. Küldtek nekem néhány képet a pályáról, és azokat látva arra gondoltam, hogy jesszusom, ezt nem lehet időben befejezni" - nyilatkozta Ecclestone a Guardiannek. "Amit azonban azóta csináltak vele - láttam az újabb képeket -, az hihetetlen. A helyiek nagyon igyekeznek, hogy mindenképpen jó munkát tudjanak végezni, és szenvedélyesen érdekli őket a sport."
Igaz, nem annyira szenvedélyesen, mint India nemzeti sportja, a krikett, amelynek nagy hagyományai vannak a világ második legnépesebb országában, az idei világkupa rendezése körül mégis kaotikusak állapotok alakultak ki. A hétvégén Tonio Liuzzi helyét elfoglaló helyi versenyző, Narain Karthikeyan tisztában van vele, hogy a Forma-1 nem lesz annyira népszerű, mint a krikett, de a szervezők néhány bollywoodi sztár mellett meghívták a sportág legendás alakját, Sachin Tendulkart is.
"Éppen most tettem le a telefont, miután vele beszéltem. Imádja a gyors autókat, itt is lesz a hétvégén. Sőt megpróbáljuk elérni, hogy ő lengethesse meg a kockás zászlót a verseny végén" - mondta Karthikeyan. "A Forma-1 nem akkora szám errefelé, mint a krikett, aminek a játékosaira Indiában félistenként tekintenek, de azért ez a verseny is nagy lelkesedést váltott ki."
Így nézett ki a pálya október 18-án
Karthikeyan is megerősítette, hogy az Új-Delhi közelében épült pályán még csak most végzik el az utolsó simításokat. Október elején az aszfaltcsík környéke krosszpályára emlékeztetett a szemtanúk szerint.
"A tereprendezéssel kapcsolatban maradt tennivaló, de mindenki a hét összes napján, napi 24 órában igyekszik, hogy a pálya teljesen elkészüljön" - mondta. "Mindenki eltökélten dolgozik az utolsó simításokon, hogy a közönség jól érezze magát. Szerintem a versenyzőknek tetszeni fog a pálya. Fantasztikus létesítmény, egyike a legjobb négy-ötnek a világon. Nagy benne a szintkülönbség. A pálya hullámzó jellege kicsit Törökországra emlékeztet, míg a kanyarok némelyike Ausztráliára. Technikás pálya lett."
Karun Chandhok, a Lotus indiai tesztpilótája figyelmeztette a nagydíjra utazó újságírókat és csapattagokat, hogy legyenek óvatosak a helyi ételekkel. India, mondta, "a szervezett káosz, kicsit olyan, mint Brazília és Malajzia keveréke. Ez mindenre kihat - a közlekedésre, az étkezésre, az egész életvitelünkre, amely nagyon hangos és kaotikus."
"Attól a pillanattól kezdve, hogy valaki megérkezik, át fogja élni az őrületet, ami elsőre mindenkit meglep ugyan, de egyszerűen az az oka, hogy Indiának lelke van. Semmi nincs alaposan megszervezve - ha azt mondják, 12.30, akkor 1 vagy 2 órát értenek alatta. Erről akár Olaszország is eszünkbe juthatna!"
A verseny körül még három nappal a program kezdete előtt is sok a bizonytalanság. Legutóbb a helyi tévécsatornák kezdtek azzal fenyegetőzni, hogy nem tudósítanak az eseményről, mivel a Formula One Management (FOM) hagyományos politikájával összhangban nem engedi be a stábjukat a pálya mellé, hanem csak a saját gyártású adását teszi elérhetővé számukra - korlátozott terjedelemben. Még a promóternek, a Jaypee-nek sem engedték meg, hogy kamerákat vihessenek a pálya területére.
Bár az első Indiai Nagydíjat csak a hétvégén fogják megrendezni, egy közútfejlesztő vállalat, az MSRDC a napokban létrehozott egy új konzorciumot azzal a céllal, hogy Mumbai közelében építsen egy új pályát, amely szintén vendégül láthatná a Forma-1-et.