Hamilton már a Q1-ben is gyorsabb volt Vettelnél és Buttonnál, a Q2-t pedig megnyerte, csaknem 3 tizedmásodpercet verve rájuk, aztán a Q3 első fordulójában ugyancsak az élen végzett. Esélyesnek tűnt rá, hogy megfossza a pole-tól az idei edzéseken még veretlen Red Bullt, ám amikor másodszor is kiment a pályára, a felvezető körében nem volt tekintettel arra, hogy már alig maradt ideje megkezdeni az utolsó mért körét.
Túl lassan ment, így a célegyenesre vezető sikánban a mögötte haladó Mark Webber és Michael Schumacher - akiknek szintén sietniük kellett, hogy időben átszeljék a célvonalat - két oldalról megelőzték. Webber ezután még éppen nekivághatott a körének, Schumacher viszont, miután a Red Bullra koncentráló Hamilton a fűre szorította, egyetlen másodperccel elkésett.
Ezért, miközben Button 9 ezredmásodperccel kikapott Vetteltől, Hamilton csak a harmadik rajtkockába került. Utána szemlátomást csalódott volt. "A csapat fantasztikus munkát végzett, hogy eljuttatott minket idáig, lenyűgöző, hogy szembe tudtunk szállni a Red Bull-lal" - mondta. "Úgy éreztem, még maradt néhány tizedmásodperc a tarsolyomban."
"Szerintem voltam olyan helyzetben, hogy felvegyem a versenyt ezekkel a srácokkal, de ami az utolsó kanyarban történt, elég veszélyes volt. Az egyik oldalról Mark, a másikról Michael került mellém, ezzel buktam el a lehetőséget."
"Jenson haladt előttem, lelassított, hogy hagyjon maga előtt elég helyet, és én is igyekeztem kellően lemaradni tőle. A távolság azonban nem volt nagy köztünk, amikor megérkeztem a sikánhoz. A visszapillantó tükörben láttam, hogy Mark megpróbál beszúrni mellém. Michaelt nem vettem észre, de ő is megelőzött, és majdnem összeütköztünk, amikor balra húzódtam. Ez nagyon veszélyes volt."
Középen a lassú Hamilton, Schumacher balról a füvön, Webber jobbról előzi
Schumacher viszont úgy vélte, a McLaren versenyzője túl lassan ment. "Webber közvetlenül előttem volt, mert Hamilton lelassított. Nem tudom, mi volt előtte, és tényleg muszáj volt-e annyira visszavennie a tempót, de mindhármunknak igyekeznünk kellett, hogy legyen időnk megtenni még egy kört" - mondta a BBC-nek.
"Mindenképpen akartam teljesíteni egyet, mert akkor még nem tudtam, hogy (Kamui) Kobajasi vagy valaki más nincs-e a pályán. Mindent megtettem, amit lehetett, Lewis azonban kicsit leszorított a fűre. Valahogy visszatértem a pályára, de így csak elég idétlenül vághattam neki a körnek."
Bár az időmérő monitor szerint Schumacher a 7. rajtkockát szerezte meg, csak a 8. helyről indulhat majd a versenyen, mert a szabályok kikötik, hogy aki megkezdett egy mért kört, prioritást élvez azokkal szemben, akik nem tettek így. Márpedig Kobajasi a Q3 elején nekivágott egy körnek, csak nem fejezte be, míg Schumacher már a leintés után szelte át a rajtvonalat. A két Renault viszont végig a bokszban maradt.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szintén a BBC-nek azt állította, a rádión utasították Hamiltont, hogy ne lassítson le. "Lewisszal necces volt a dolog, szóltunk is neki, hogy ne maradjon le helyet hagyni maga előtt, és ne engedjen előre több autót" - mondta. "Sajnos azonban az utolsó kanyarban megszorongatták, így lemaradt arról, hogy megkezdhesse az utolsó mért körét."
Hamilton két héttel ezelőtt, a szingapúri időmérőn is vitatott helyzetbe keveredett, akkor azonban ő előzte meg agresszívan Felipe Massát, aki szerinte túl lassan ment, hogy szabad helyet hagyjon maga előtt.