Egy új pálya, ahol előtte még nem rajtolt egy mezőny sem. A csapatok már edzettek itt, de azt senki sem tudta, hogy pontosan mennyire fognak felgyorsulni az autók az egyes kanyarig, és tele tankkal még senki sem próbálta azt a féktávot. Már ez is érdekessé tehette az indiai rajtot, de az egésznek az ízét mégis a por adta meg. A pálya a hétvége során fokozatosan tisztult, a versenyzők szenvedtek is eleget a változó körülményektől. Aki kicsit lehajtott az ideális ívről, egyből a bukótérben találta magát, most pedig teletankolt autóval kellett az első három kanyarban úgy elférniük, hogy biztosan lesz olyan, aki a poros ívre kényszerül.
Button nagyon szépen jött előre, de kellett hozzá Alonso hibája
Fernando Alonso a por első áldozata: jól indult, a célegyenes végén támadott, de mégis pozíciót vesztett. Mark Webbert nem tudta megelőzni, aki jól védekezett ellene. Marknak sem sikerült rosszul a rajt, de a kiválóan induló Sebastian Vettel mellé már nem akart bebújni. Ha bemegy, kockáztat egy ütközést, ami egy csapattárs ellen nem túl okos dolog. Marknak kellenek a pontok, ezért okosan inkább Seb mögé sorolt, de annyira azért behúzódva, hogy Alonsónak útban legyen. A spanyol nem esett kétségbe, az ideális íven rövidebbet fékezve próbált kívülről ráfordulni Webberre, de hibázott. Pechjére túl rövidet fékezett, kicsit lecsúszott a tiszta ívről a porba. A piros Ferrari egyből megmozdult, Fernando csak kisebb küszködés után tudta befordítani az F-150-et, de közben elvesztette lendületét. Nagy szerencséje, hogy csak a lesipuskás Jenson Button tudott elmenni mellette.
A rajt Alonso szemszögéből
Apropó Button, az angol ismét igazolta, hogy az év végére nagyon jó formába került. Koreában nagyon sokat vesztett a rajtnál, most higgadt volt, és okosan kihasználta az autója előnyeit. A rajtrácsról jól jött el, de Alonso hibájára egyből lecsapott. Látszott, hogy a hármas kanyar utáni egyenesre tartogatja magát. Ott aztán az egyenesben gyorsabb autójával nagyon szépen került Webber elé, pedig a nyitható hátsó szárnyat nem is használhatta. Ahhoz képest, hogy Jenson a futamok elején általában lassan kezd (ezzel az etapok végén gyorsabb társainál), most nagyon összeszedett és határozott volt.