Ahhoz képest, hogy Sebastian Vettel mindössze egy pont begyűjtéséért utazott Szuzukába, meglepően kemény volt a Japán Nagydíj rajtjánál. Az immár kétszeres világbajnok német pár pillanatra megfeledkezett arról, hogy számára a legfontosabb dolog a biztos célba érés, ezen a napon minden kockázatot kerülnie kellett volna. Ehhez képest a rajt utáni másodpercekben olyan vehemenciával terelte le Jenson Buttont a fűbe, mintha minden ezen az egy előzésen múlott volna.
Vettel manővere túl kockázatos volt
Vettel manővere két szempontból is veszélyes volt. Egyrészt: ha Button nem ennyire előzékeny és összeérnek, akkor minden bizonnyal ezzel a manőverrel mindkettejük versenyének vége lett volna. De a németnek arra is gondolnia kellett volna, hogy ezért akár meg is büntethetik (a felügyelők hozzáállása az ilyen esetekhez változó), egy áthajtásos bokszutca-látogatás után pedig a mezőny közepébe bekeveredve sokkal nehezebb dolga lett volna, nagyobb a kockázat. Végül megúszta, köszönet érte Buttonnak, aki a döntő pillanatra visszavette a gázt és a kitért a fűre, így azonban Lewis Hamilton is megelőzte.
A suzukiai rajt Hamilton autójából
Hamiltont ezért meg is lehet dicsérni, hiszen jól jött el a rajtrácsról (a pálya tisztább oldaláról ez kötelező volt), de utána is jól mozgott a két fiú mögött, Button ritmusvesztésére kiválóan csapott le. Mögöttük a két Ferrari meglepően békésen intézte el a rajtot: bár az elindulás pillanatában úgy látszott, hogy a koszosabb részről rajtoló Felipe Massa helyet veszít, de az első kanyarig kitartott, fej-fej érkeztek meg. Fernando Alonsónak valamiért kívülről nem volt kedve kakaskodni, így a kanyar végén kicsit visszavett, inkább besorolt Massa mögé.
Button nehezményezte, hogy a fűből kellett visszajönnie
Akkor még nem is tudhatták, hogy Michael Schumachernek ez lett a veszte, a hétszeres világbajnok ismét nagyon jól rajtolt. A beragadó Kamui Kobajasi mellett úgy ment el, mint egy rakéta, majd kívülről Mark Webbert támadta. Láthatóan ő végigfordulta volna a külső íven az egyes kanyart Webber mellett, de a belassuló Alonso útban volt, el kellett vennie a gázt, így Webber jobb helyzetbe került.
Schumacher már Webber előtt, de mégsem sikerült az előzés
Kobajasi beragadása alaposan megkavarta a helyzetet, a két Lotus Renault jobbról beugrott a japán mellé, de ők sem gyorsultak el jól. Pechére Sutil is itt szeretett volna előzni, kicsit bergadt a Renault-k mögé, míg a csapattársa ennél sokkal leleményesebb volt. Paul Di Resta meglepően jól tudott megindulni a koszosabb oldalról (12. hely), majd amikor észrevette a torlódást maga elé, kiváló érzékkel vágott át a balra, és lelkesen nyomhatta a KERS-t. Egy pillanat alatt átugrotta Kobajasit, az egymással udvariaskodó két Renault és a mögéjük beszoruló Sutilt is. Di Resta ezzel az év egyik legszebb rajtját produkálta.