A Pirelli legutóbb Koreában elég bevállalós döntést hozott, amikor a két leggyorsabban kopó keverékét, a lágy és a szuperlágy gumikat jelölte ki a versenyre, de az ismeretlen indiai pályán már nem mertek ilyen agresszív stratégiához folyamodni.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója szerint azért alkalmazták most ezt a megközelítést, mert szinte semmit sem tudnak még az indai pályáról.
"Szándékosan elég konzervatív módon jelöltük ki a gumikat azzal, hogy a keményet és a lágyat választottuk, egyszerűen azért, mert egy vadonatúj pályán soha nem lehet biztos az ember abban, hogy milyen versenykörülményekkel fog találkozni" - nyilatkozta Hembery. "De úgy választottuk ki a gumikat, hogy szerintünk a csapatok többet fognak menni a lágyabb gumikon, főleg, mivel egy extra szett lágy gumit is biztosítunk számukra péntekre."
"Ez segíteni fog abban, hogy meghozzunk néhány döntést a jövő évi gumiválasztási stratégiánkat illetően, különösen az után, hogy láttuk már, a lágyabb keverékek is remekül bírják az igénybevételt. Még túl korai a bokszkiállások várható számáról nyilatkozni, elég jelentős különbséget várunk a kétféle gumival futható köridők között" - tette hozzá a Pirelli motorsport igazgatója.
Narain Karthikeyan, a Hispania indiai versenyzője szerint a köridőkülönbség a két gumi gumi között akár két másodperc is lehet körönként, ezért a csapatok arra fognak törekedni, hogy a versenyen minél kevesebb ideig használják a keményet. Karthikeyan szerint a sima burkolatú pálya nem bánik majd mostohán a lágy gumikkal sem, és a taktikákat az is befolyásolni fogja, hogy Újdelhiben elég hosszú a bokszutca.