Gerhard Berger úgy véli, a Mercedes valódi koncepció nélkül próbálja megerősíteni műszaki stábját. Az év elején a Renault-tól szerződtették technikai igazgatónak Bob Bellt, majd a múlt héten bejelentették, hogy leigazolták a Ferraritól májusban menesztett Aldo Costát, valamint a korábban a Williamsnél, a BAR/Hondánál és a Red Bullnál dolgozó Geoff Willist.
"Számomra úgy tűnik, a Mercedes söréttel lövöldözik, hátha véletlenül eltalál valakit" - nyilatkozta az Auto Bild Motorsportnak Berger, aki már korábban is kritizálta a német csapatot, mondván, "elege van" a kifogásaikból.
A Ferraritól éppen a gyengén sikerült autó miatt elküldött Costa szerződtetését többen aggályosnak tartják, ő azonban "lelkesnek" érzi magát. Elárulta, hogy már júliusban felvette a kapcsolatot Bell-lel és a Mercedes csapatát irányító Ross Brawnnal, akivel évekig együtt dolgozott a Ferrarinál.
"Elég volt néhány szót váltanunk ahhoz, hogy megint teljesen egy hullámhosszon legyünk" - mondta Costa a Gazzetta dello Sportnak. "A Mercedes keményen igyekszik, hogy sikeressé váljon, ami tökéletes összhangban van a saját céljaimmal és a személyiségemmel."
"Mérnök igazgató leszek, vagyis az autó fejlesztését és tervezését végző stáb főnöke. Figyelni fogom a fiatal mérnököket is. Ez kizárólag fejlesztési munka, a pályákra nem fogok elutazni. A feladatom hasonló lesz, mint a Ferrarinál volt, mielőtt technikai igazgatóvá neveztek ki."
Costa hangsúlyozta, hogy "nem ért egyet" az ellene felhozott vádakkal, és továbbra is barátként tekint a Ferrarira. Hozzátette, hogy a Mercedesnél nagyban építeni fog Michael Schumacher technikai visszajelzéseire.
"Még nem beszéltem újra Schumacherrel, de hamarosan megteszem" - mondta. "Senki nem tudja annyira jól értelmezni az autók viselkedését és fejlődését, mint ő. A jelenléte ezért alapvető fontosságú lesz, de versenyzőként is hiszek benne."
"Lázba hoz az a kihívás, hogy korábbi ferraris szakemberekkel karöltve próbáljam meg legyőzni a Ferrarit, még ha a másik oldalon nem ellenségek, hanem barátok fognak is küzdeni."
Costa menesztése után a Ferrari új technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy az istálló az utóbbi években túl konzervatív szellemben tervezte az autóit, ezért azt ígérte, a mérnöki gárda a jövőben kreatívabb lesz.