Nico Rosberg megúszta a büntetést, miután a Koreai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén megtorpedózta Jaime Alguersuari Toro Rossóját. A Mercedes versenyzője a vizes pályán elfékezte magát a célegyenes végén, és nekicsúszott Alguersuarinak, aki éppen a bokszutcából hajtott ki.
Ugyanezt a hibát sokan mások is elkövették, csak kevésbé súlyos következményekkel, mert éppen nem tartózkodott senki a bokszkijáratban. Éppen ezért mindenki úgy vélte, hogy az ütközésért nem Rosberg, hanem a pálya rossz kialakítása a felelős.
A háromtagú sportfelügyelői testület pedig, akiknek versenyzői tanácsadóként a hétvégén Martin Donelly segít, "az enyhítő körülményeket, azaz a bokszkijárat jellegét, a vizes pályát és azt mérlegelve, hogy a telemetriai adatok tanúsága szerint a 8-as rajtszámú autó versenyzője teljes fékerővel próbált lassítani, miután megpillantotta a 19-es rajtszámú autót, valamint figyelembe véve Mr. Rosberg tiszta előéletét a Forma-1-ben, úgy döntöttek, nem szabnak ki büntetést."
Amiatt azonban pénzbírsággal sújtották Rosberget, hogy a Mercedes képviselőjével nem jelent meg időben a sportfelügyelők előtt, megszegve ezzel a Nemzetközi Sportkódex B-függelékének együttműködésre vonatkozó paragrafusát. Ötezer eurót már most be kell fizetnie, míg további ötöt csak akkor, ha a következő egy évben újabb hasonló vétséget követ el.
Mivel pedig a bokszkijáratot a hétvégére már nem lehet átépíteni, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azzal igyekszik megoldani a problémát, hogy a bokszutca végén kék, a pályán pedig fehér fénnyel fogja figyelmeztetni a versenyzőket, ha a másik irányból éppen érkezik valaki.
"Nem kellemes helyzet, hogy belekeveredhetünk egy balesetbe, ami ellen nem tehetünk semmit. Én alig láttam Nicót" - mondta Alguersuari. "Csak becsapódást éreztem, és azt hittem, későn ért oda. A pályán már nem tudunk változtatni, de azzal megakadályozhatjuk a baleseteket, hogy a célegyenesből érkező versenyzőket figyelmeztetjük, ha a bokszkijáratban is halad valaki."
"Abból a szögből Nico sem láthatott senkit. Amikor rálépett a fékre, még nem vehette észre az autómat, úgyhogy szerintem az alapötlet az, hogy már előre felhívjuk a versenyzők figyelmét a közeledő autókra."
A tavaly sokat kritizált bokszbejáratot erre az évre átépítették, a bokszkijárat azonban továbbra is közvetlenül az első kanyar mellett halad, ahol az autók 300 km/ó-ról lassítanak durván 85-re.
"Ez nagyon veszélyes, biztonságosabbá kellene tenni. El tudják képzelni, mi történik a versenyen, ha esik az eső, és valaki elveszíti ott az uralmát az autója fölött?" - riogatott Vitalij Petrov. "Ha elromlik a fék, vagy közbejön valami más, 300 km/órás tempóval ütközünk a másiknak, akinek ez nem lesz kellemes. Szerintem a bokszkijárat túl veszélyes."