Miután első ízben próbálta ki a McLaren szimulátorát a Virgin és a wokingi istálló között még júliusban kezdődött technikai együttműködés részeként, Timo Glock úgy nyilatkozott, a csapata az utóbbi időben fejlődött, akkor is, ha az eredményeken ez egyelőre nem feltétlenül látszik meg.
"Úgy érzem, kétségtelenül előreléptünk" - mondta Glock az Auto Motor und Sportnak. "Ez azért nem nyilvánvaló, mert a Lotus is előállt újításokkal, amelyek ellensúlyozták a mieinket. Az adatok azonban megerősítették azt, amit az autóban ülve én magam is éreztem."
A legutóbbi, koreai verseny időmérőjén Glock 1,5 másodperccel maradt le a lotusos Heikki Kovalainentől, de a harmadik kiscsapat, a Hispania pilótájára, Tonio Liuzzira lényegében ugyanennyit, 1,7 másodpercet vert rá.
"Volt egy kis késés, de mostanra behoztuk a lemaradásunkat" - vélte Glock. "Koreába új beállítási irányvonalakkal érkeztünk. Mivel nincs sem nyerni-, sem vesztenivalónk, megengedhetjük magunknak, hogy a következő szezonra szánt fejlesztésekkel kísérletezzünk."
Miután a Virgin megvált technikai igazgatójától - az aerodinamikai tervezés során a számítógépes áramlástani modellezéshez, a CFD-hez kizárólagosan ragaszkodó Nick Wirthtől -, a Renault-tól annak idején a szingapúri ütközésbotrány miatt menesztett Pat Symondsot igazolta le tanácsadónak, és szélcsatornaprogramot is indított.