A csapatok csütörtökön befejezték a tesztelést Abu-Dzabiban, ahol kedd óta fiatal tehetségek kaptak lehetőséget a vezetésre. A Red Bull által patronált Jean-Eric Vergne zsinórban harmadszor sem talált legyőzőre, sőt, tovább javított, és 1:38.917-es körével fél másodpercre közelítette meg Lewis Hamilton múlt szombati pályacsúcsát.
Ezzel az idővel Vergne az Abu-Dzabi Nagydíj rajtrácsán is 5. lett volna - igaz, a csapatok a teszten vegyesen használtak 2011-es és 2012-es fejlesztésű gumikat, így a francia eredménye nem tekinthető reprezentatívnak. A délelőtt zökkenőmentesen telt számára, ám délután több apró megbízhatósági probléma is megakasztotta a munkában.
A 2. helyre ezúttal Sam Bird zárkózott fel a Mercedesszel, egész nap az istálló 2012-es, periszkóprendszerű kipufogóját tesztelve. 1:40.897-es idejével a heti összesítésben is felkapaszkodott harmadiknak, Jules Bianchi mögé, aki ma a mezőnyben egyedüliként nem javított korábbi időeredményén.
A Ferrari francia tesztpilótája Vergne-hez, Birdhöz és a virgines Charles Pichez hasonlóan mindhárom napot az autóban tölthette. Ma délelőtt aerodinamikai mérésekben vett részt, majd különféle beállításokkal kísérletezett, mielőtt délután hosszú etapokon tesztelte az új fejlesztésű Pirellik tűrőképességét. "Elégedett vagyok a munkával, mert lényegében mindent elvégeztünk ezen a teszten, amit akartunk" - mondta. "A három nap alatt csak a lágy keverékű gumikat használtam, mert azok passzoltak a legjobban a csapat által tervezett munkához."
A McLaren pilótafülkéjébe visszatért Oliver Turvey, akinek a keddivel szemben ma nem kellett osztoznia az autón Gary Paffett-tel. Max Chilton is egynapos szünet után ült be újra a Force Indiába, adatokat gyűjtve, a csapat aerodinamikai munkájában segédkezve, valamint a 2012-es Pirellik prototípusával teljesítve hosszabb etapokat. A tesztnap végén friss gumikat kapott, ezt azonban nem tudta maximálisan kihasználni, mivel a sauberes Esteban Gutierrez megpördült, és piros zászlóval félbe kellett szakítani a tesztet, éppen akkor, amikor Chilton az etapjának közepén járt.
Gutierrez az utolsó körében, a szuperlágy gumikon szenvedte el a balesetét, de nagyobb kár nem esett Sauberjében, csupán az egyik felni sérült meg. "Újabb eredményes napot zártunk Esetabannal" - mondta a csapat főmérnöke, Giampaolo Dall'Ara. "Délelőtt másfél órán át aerodinamikai méréseket végeztünk a 2012-es gumikkal. Aztán a beállításokra koncentráltunk azokon a gumikon, amiket majd a jövőben fogunk használni. Az ebédszünetet követően az idei közepes és lágy keverékekkel a Brazil Nagydíjra készültünk. A programot a szuperlágy gumikon megtett etappal fejeztük be. Esteban ismét jó benyomást tett ránk. Profi munkát végzett a tesztelés során, megbízhatóan vezetett. Amikor vele dolgozunk együtt, könnyen megfeledkezünk arról, hogy egy fiatal újoncról van szó."
Vergne egész héten mindenkinél gyorsabb volt
A Williamsnél a 21 éves Mirko Bortolotti, a Forma-2 idei bajnoka váltotta Valtteri Bottast. Ő 2008-ban és 2009-ben már tesztelt a Ferrarinál és a Toro Rossónál is, de két éve nem ült F1-es autóban. Bár a pálya is új volt számára, hamar belerázódott a ritmusba, és a csapat 2012-es felkészülésében segédkezett, délután teljesítményorientált programot bonyolítva le. Végül a 7. helyen végzett, 9 tizeddel elmaradva Bottas tegnapi legjobbjától.
A Toro Rossón Kevin Ceccon és Stefano Coletti osztozott. A csapatnál csak annyit árultak el, hogy a 2012-es felkészülés mellett szakítottak időt a Brazil Nagydíj előkészületeire is, és elégedettek voltak az eredményekkel.
A Lotusnál ma a 20 éves, amerikai Alexander Rossi, a WSR idei bajnokságának harmadik helyezettje kapott lehetőséget a vezetésre, aki 2009 decemberében, a Formula BMW World győzteseként már kipróbálhatta a BMW F1-es autóját. A Lotusba 178 centis magasságával kicsit nehezen fért be, ezért hosszú etapokat csak nehezen tudott teljesíteni, de így is megtett 74 kört.
A cseh Jan Charouz átült a Hispaniából a Renault-ba, 2,2 másodpercet javítva szerdai időeredményén. A Hispaniát ma végig a tegnap bemutatkozó Nathanael Berthon vezette, akinek Rossihoz hasonlóan túl szűknek bizonyult a pilótafülke, de így is túl rövidnek érezte a tesztnapot. A nap folyamán összesen nyolc szett lágy és szuperlágy Pirellit használt el, a beállításokra, a vezérlésre és a gumik tesztelésére összpontosítva. A csapatnál elégedettek voltak vele, külön kiemelve, hogy tapasztalatlansága ellenére bátor volt a gyors kanyarokban.
A Virgin délelőtt Charles Picet hagyta az autóban, aki megtett egy 18 körös etapot, teljesített egy rajtszimulációt, és gyakorolta a bokszkiállásokat is. Délután a csapat tesztpilótája, Robert Wickens foglalta el a helyét, miután kedden a Renault-nál vezetett, jutalmul a WSR-ben szerzett bajnoki címéért. "Azonnal hozzáfogtam a Pirelli prototípusainak teszteléséhez, és nagyon meglepődtem, hogy mennyire másképp viselkednek, mint a mostaniak" - mondta. "Sűrű délutánom volt, ki sem szálltam az autóból, de a fejlődésemmel és a köridőmmel elégedett vagyok."