Az elmúlt időszakban egyre nőtt a feszültség a csapatok szövetségén, a FOTA-n belül, miután a Red Bullt az önkéntes, de mindenki által vállalt költségkorlátozási egyezmény (RRA) megszegésével vádolták, és egyesek attól tartottak, hogy néhány friss igazolásához a Mercedesnek is túl kellett költekeznie.
Mindkét csapat tagadta a vádakat, az istállók közötti általános bizalom azonban megrendült, és többen felvetették, hogy a FOTA-ra talán nincs is szükség. A Red Bull Racinget irányító Christian Horner például azt mondta, "nem törődik sokat" a szervezettel, míg a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali nyíltan megkérdőjelezte a létjogosultságát.
Bár a FOTA jelenlegi elnöke, Martin Whitmarsh úgy vélte, a csapatok közösen annak ellenére is figyelemreméltó eredményeket értek el, hogy sok szempontból ellentétesek az érdekeik, a most következő Abu-Dzabi Nagydíj hétvégéjén sorsdöntő tárgyalások várnak a szervezetre.
A napirenden szereplő elképzelések között van az is, hogy az RRA-t egyszerűen kidobják a kukába, és a jövőben megint mindenki annyi pénzt fordíthat a versenyzésre, amennyit akar, illetve tud. De az sem kizárt, hogy az egyezmény betartatását külső félre, például a Nemzetközi Automobil Szövetségre (FIA) bízzák. A Red Bull-lal szembeni gyanú egy olyan könyvvizsgálat során vetődött fel, amit a FOTA kezdeményezett, bár nem a csapatok konkrét költségvetésére, hanem az RRA-ban szereplő feltételezések értelmezésének feltérképezésére irányult.
"Nekem az az érzésem, hogy az RRA-t továbbra is be kellene tartanunk, hiszen minden csapat aláírta" - mondta a Lotus Renault főnöke, Eric Boullier. "Ha egy külső cégnek vagy az FIA-nek kell auditálnia, az alaposan megnehezíti a FOTA dolgát. Talán segítene, ha egy külső fél ügyelne az egyezmény betartatására, de előbb nekünk kellene megpróbálkoznunk vele."
Az ellentéteket tovább mélyítheti, hogy hamarosan megkezdődnek a tárgyalások a kereskedelmi bevételek elosztását is szabályozó új Concorde Agreementről is. A Mercedes GP-t irányító Ross Brawn szerint a FOTA-nak inkább az olyan kérdésekkel kellene foglalkoznia, amelyekben közösek az istállók érdekei.
"Ha költségvetésekről, csapattagokról, pénzről és hasonlókról van szó, az óhatatlanul feszültséget szül, ezért nem tudom, hogy a FOTA-nak ezekkel kell-e törődnie" - nyilatkozta az Autosportnak. "Lehet, hogy lenne alkalmasabb szerepe is. Az RRA-ból talán ki kellene hagyni, és egyszerűen a csapatok között kellene megkötni az egyezményt."