Egy kongresszusi vizsgálattal folytatódik az anyagilag már eddig sem biztos lábakon álló Williams vesszőfutása, mivel kiderült, hogy a venezuelai kormányzat nem hagyta jóvá a PDVSA-val kötött szponzori szerződésüket. Ez ellenkezik a helyi törvényekkel, a Petróleos de Venezuela, S.A. ugyanis már 1976-os alapítása óta állami tulajdonban van.
A Pastor Maldonadót támogató PDVSA az idei szezon elejétől járul hozzá a Williams költségvetéséhez, mégpedig tetemes összeggel: jövőre 21-29,4 millió brit fontot fizetnének a csapatnak attól függően, hogy pontosan mekkora reklámfelületet kapnak az autókon. A Williamsnek minden lehetséges forrásra szüksége van, mert az elmúlt néhány évben több jelentős szponzora - köztük a Royal Bank of Scotland, a Petrobras, a Lenovo és a Baugur Group - elhagyta. Az egykor szebb napokat látott istálló ezért szokatlan lépésre szánta el magát: a vállalat részvényeinek 24 százalékát márciusban kibocsátották a frankfurti tőzsdére.
Noha a Williams tavaly mindennek ellenére is 5,8 millió fontos profittal zárta az évet, a PDVSA elvesztése érzékenyen érintené. Egy venezuelai kongresszusi képviselő, Carlos Ramos levélben kérte a csapatot, hogy tárja fel előtte a megállapodás részleteit.
"Ezúton szeretnék kérni egy másolatot a Williams F1 és a PDVSA közötti szponzori szerződés eredeti változatából, hogy lefolytathassuk azt a vizsgálatot, amit a venezuelai kongresszus egyik bizottsága indított" - áll a sajtónak is kiszivárogtatott levelében. "Ahogy talán Önök is tisztában vannak vele, a venezuelai törvények szerint az ilyen természetű kiadásokat a kongresszusnak is jóvá kell hagynia. Azt is tudhatják, hogy a kongresszusunk nem bólintott rá a Williams F1 és a PDVSA közötti szponzori szerződésre."
Ez feltehetően nem azt jelenti, hogy elutasították a szerződést, hanem csak azt, hogy eléjük sem terjesztették az ügyet, amikor kellett volna. Ramos érdeklődött a csapatnak eddig kifizetett összegről is.