A sportfelügyelők idén a szokásosnál több büntetést osztanak ki a futamokon történt ütközések után, ám Mark Webber szerint erre nem lenne szükség. Az ausztrál a Lewis Hamilton és Felipe Massa között az Indiai Nagydíjon történt incidenst hozta fel példának, ami után a brazil áthajtásos büntetést kapott.
"Egész nap vitatkozhatnánk Lewis Hamilton és Felipe Massa balesetéről, de szerintem mindketten 50%-ban voltak hibásak" - írta Webber a BBC honlapján olvasható rovatában. "Egy elég gyors kanyarban ütköztek össze: ötödik sebességi fokozatban, körülbelül 220 km/ó-s sebességgel vesszük be, ezért nem fékezünk sokáig. Nagyon nehéz előzni azon a helyen, de Lewis jól gyorsított ki a 4-es kanyar után, és be tudott bújni Felipe mellé a belső ívre."
A futam után a sportelügyelők tanácsadója, Johnny Herbert azzal indokolta Massa büntetését, hogy a brazil elkerülhette volna az ütközést, ha több helyet hagy a McLarennek. Webber szerint viszont az eset a versenybalesetek közé sorolható.
"Lewis megpróbálta az előzést, de Felipe ragaszkodott ahhoz, hogy a megszokott módon vegye be a kanyart. Ezért Lewis próbált meghátrálni, csak már nem tudott" - magyarázta. "Igen, Felipe valóban hagyhatott volna több helyet Lewisnak, de szerintem ez nem ilyen egyértelmű. Mi, versenyzők mindig azt akarjuk, hogy a sportfelügyelők következetesek legyenek - és ők meg is próbálnak azok lenni."
Webber szerint az F1 rossz irányba halad azzal, hogy manapság szinte az összes balul sikerült manőverért büntetés jár, még ha nem is teljesen egyértelmű, hogy ki okozta az ütközést. "Ami a büntetéseket illeti, úgy tűnik, az F1 kezdi átvenni azt a hozzáállást, amit az utcai autók esetén tapasztalunk. Mintha egy incidens után mindig ki kellene deríteni, ki volt a hibás" - vélte.
"Ha valaki egy hatalmas baklövést követ el, akkor rendben van, büntessék meg. Néha azonban jobb lenne annyit mondani, hogy megtörténik az ilyesmi - az F1-ben ezt versenybalesetnek hívjuk -, éss nem foglalkozni többet az esettel" - jelentette ki az ausztrál.