Az aktuális Concorde Agreement, amely a kereskedelmi bevételek felosztásának keretszerződése a Forma-1-ben, ez év végén hatályát veszti. A sport és a csapatok vezetői ezért már egy ideje a következő, 2013-tól 2020-ig érvényes változatáról tárgyalnak.
A Malajziai Nagydíj harmadik szabadedzése előtt Bernie Ecclestone a Forma-1 hivatalos honlapján azt közölte: "Nagy örömmel jelentem be, hogy kereskedelmi megállapodást közöttünk a Forma-1-es csapatok többségével - beleértve a Ferrarit, a McLarent és a Red Bull Racinget - arról, hogy az idén év végén lejáró Concorde Agreement után is folytatják a versenyzést a Forma-1-ben."
Az elmúlt héten számtalan találgatás látott napvilágot arról, hogy Ecclestone mit ajánlott a csapatoknak. Többször felmerült, hogy a Ferrari és a Red Bull Racing külön juttatásokban részesülhet, valamint az is, hogy egyes csapatok részesedést kaphatnának a sportból, ha a Forma-1 részvényeit a tőzsdére viszik.
A bejelentés után nem sokkal Adam Cooper, az Autosport munkatársa azt írta a blogjában, hogy a három kiscsapaton kívül már csak a Mercedesszel és a Williamsszel nem sikerült még megállapodni az új Concorde Agreementről. A gyári csapattal két éve visszatért német autógyár állítólag elégedetlen a felajánlott feltételekkel, ami azért lehet döntő, mert motorszállítóként is három alakulattal áll kapcsolatban.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke így kommentálta Ecclestone bejelentését a Sky televíziós csatorna riporterének: "Ezek remek hírek. A megállapodás remélhetőleg hosszú időre biztosítja a sport jövőjét a résztvevő csapatokkal."
Bernie Ecclestone az utolsó pillanatban lemondta részvételét a Malajziai Nagydíjon, de korábban úgy nyilatkozott, az a célja, hogy minél hamarabb tető alá hozzák az új Concorde Agreementet. "Nem akarom, hogy elhúzódjanak a tárgyalások"- nyilatkozta a múlt héten a Daily Telegraph-nak.