Nagy érvágást jelentett a Lotusnak, hogy a 2-es számú kasztnijuk első felfüggesztésén rossz volt az egyik rögzítés - a felső lengőkar hátsó rúdjánál -, ezért a teljes múlt heti barcelonai tesztet, tulajdonképpen az előszezoni tesztidőszak harmadát ki kellett hagyniuk.
A csapat kijavította a hibát, de az autó feltérképezésére és fejlesztésére szánt időt nem tudják pótolni. "Sohasem fogjuk visszakapni az elvesztett négy napot. Igyekeznünk kell, hogy a legtöbbet hozzuk ki a következő négy napból, és jó formába lendüljünk" - jelentette ki Eric Boullier csapatfőnök az Autosportnak.
A Lotus szeretett volna egy extra edzésnapot kapni Silverstone-ban, de az FIA megvétózta a tervet, mert az első nagydíj előtti héten nem engedélyezik a gyakorlást a versenypályán. "A csapatok beleegyeztek, hogy a jövő héten tesztelhessünk, viszont az FIA szólt, hogy ezt nem engedi" - közölte Boullier, aki azzal vigasztalódik, hogy május elején, az európai szezon előtt még rendeznek egy háromnapos tréninget Mugellóban.
Az E20-as kódjelű autót Kimi Räikkönen és Romain Grosjean vezeti. A csapatfőnök szerint a kényszerű szünet ellenére biztatóan teljesíthet az autó.
"Jerezben jó volt a megbízhatóságunk és a tempónk, bár ez még nem sokat jelent, hiszen az csupán az első teszt volt. Sok frissítést készítünk még a tesztre és az első versenyre, csakúgy, mint a többi istálló. Az alapunk mindenesetre megfelelő, a versenyzők elégedettek az autó vezethetőségével. Kezdésnek a balansz is megfelelő volt " - mondta.