A Red Bull a múlt heti, barcelonai teszt utolsó előtti napján egy új fejlesztésű kipufogót próbált ki, mely a korábbi verzióknál előrébb helyezkedik el, ezzel is felerősítve az autó hátsó részénél keletkező légáramlatokat. Ráadásul úgy tűnik, az RB8 padlólemezén vájatok is vannak, amik arra szolgálhatnak, hogy a kipufogógázokat a diffúzor felé tereljék. Mivel a 2012-es szezon előtt hozott új szabályokkal éppen ezt akarták megakadályozni, a rivális csapatok úgy gondolják, a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) ellenőriznie kellene a Red Bull kipufogóját.
Az osztrákok csapatfőnöke, Christian Horner nem aggódik, szerinte a Red Bull megoldása nem sérti meg a szabályokat. "Biztosak vagyunk benne, hogy szabályos az autónk" - nyilatkozta az Autosportnak, majd hozzátette, a többi istállónak nem kellene ítélkeznie. "Ezt az ellenőröknek és az FIA-nak kell eldöntenie, ők többet tudnak a szabályokról, és a rálátásuk is nagyobb. A csapatok csak fényképeket látnak, az FIA viszont közelről is megvizsgálhatja az autókat."
A befújt diffúzorok betiltása miatt elveszített leszorítóerőt a Sauber és a McLaren is hasonló megoldással próbálja pótolni, az utolsó teszt előtt pedig a Ferrari is kísérletezett vele, egyelőre eredménytelenül. Az olaszok technikai igazgatója, Pat Fry szerint a szabályok még mindig nem teljesen egyértelműek. Bár az FIA technikai részlegének vezetője, Charlie Whiting az év elején egy direktívában közölte a csapatokkal, hogy tilos a visszaáramoltatott kipufogógázokat aerodinamikai célokra felhasználni, Fry szerint nincs meghatározva, pontosan milyen gázokról van szó.
A technikai igazgató úgy véli, amennyiben Whiting szabályosnak ítéli a Red Bull kipufogórendszerét, a többi csapat is hasonló megoldással próbálkozik majd, hiszen így lehet a leszorítóerőt a legnagyobb mértékben növelni. "Azt hiszem, nyilvánvaló, hogy ebben az irányban kell folytatnunk a fejlesztéseket" - mondta. "Mi is megpróbáltuk, de még nem sikerült megfelelően kivitelezni. Olyan problémánk volt vele, melyet az első négy futamon még nem tudtunk volna megoldani, ezért inkább felhagytunk vele, és más irányban haladunk."
A Williams technikai igazgatója, Mark Gillan is elismerte, hogy érdemes fontolóra venni a Red Bulléhoz hasonló kipufogórendszer alkalmazását, azonban egyelőre nem biztos a megoldás legalitásában. "Nyilvánvalóan minden csapatnak az a célja, hogy a szabályok határait a végsőkig feszegesse, ha ezzel jobb teljesítményt érhetnek el" - magyarázta.