Már csak a Hispania 2012-es autója nem lépett színre, a Marussia ugyanis hétfőn, a szabályok által engedélyezett reklámfilm-forgatási napon kipróbálta új modelljét, az MR01-et, amit a múlt héten nem tudtak tesztelni, mivel megbukott az utolsó törésteszten.
"Nagyon elégedettek vagyunk, hogy ma délelőtt pályára tudtuk küldeni az MR01-et" - mondta a csapatfőnök John Booth. "A várakozás az egész csapat számára hosszú és idegőrlő volt, de most szó szerint visszatértünk a helyes útra, így elkezdhetünk felkészülni a jövő hétvégi, ausztráliai idénynyitóra."
"Ez a mai az első a két promóciós rendezvényünk közül, ezért bár a versenyzőink legalább megismerkedhetnek az autóval, a teljesítményéről semmilyen következtetést nem tudnak majd levonni, mielőtt Melbourne-ben élesben is megkezdjük vele a munkát. Ettől függetlenül ez fontos nap számunkra, kiélvezünk a pályán töltött minden percet."
Míg az MR01 elődeit, a két Virgint az azóta menesztett Nick Wirth cége kizárólag számítógépes áramlástani modellezés (CFD) segítségével tervezte meg, a csapathoz hivatalosan tanácsadónak szerződtetett Pat Symonds az új autó esetében már használt szélcsatornát is. Az istálló ehhez a tavaly kötött megállapodás keretében a McLarentől kapott technikai segítséget. Olyannyira, hogy a Cosworth motoros MR01 a McLaren után csak a második olyan autó lett a mezőnyben, amelynek nem lépcsős az orra.
A filmforgatási nap nem számít tesztelésnek, de a Marussiánál azt mondták, az autó még nem ment át hiányzó törésteszten. Az MR01-en hétfőn és kedden is megosztozik a csapat két versenyzője, Timo Glock és az újonc Charles Pic.