Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke szerint jót tesz a Forma-1-nek, hogy az idei szezonra a Pirelli olyan gumikeverékeket készített, amelyek teljesítménye között kicsik a különbségek. Tavaly többször előfordult, hogy a csapatok azonos stratégiával teljesítették a versenyeket, az idei gumik ellenben jelentősen növelik a variációs lehetőségek számát, és esélyt teremtenek nagy fordulatokra.
Permane arra is felhívta a figyelmet, hogy a 2012-es gumik nagyon érzékenyek az első körökben kapott terhelésre. Ha egy pilóta túlságosan megnyomja a felvezető körét, azzal több körrel is lerövidítheti etapjának hosszát. "Idén jobb helyzetben vagyunk, a gumik köridők szempontjából nincsenek túl messze egymástól" - mondta Permane az Autosportnak. "Tavaly össze-vissza koptak, az ideiek közelebb vannak egymáshoz, a keményebb keverék kevésbé kopik. Stratégiailag fontos szerepet játszhatnak az abroncsok, míg 2011-ben viszonylag egyszerű volt a recept: többet mentünk a lágyakkal, a keményeket a verseny vége felé tettük fel."
"A téli tesztek versenyszimulációiból kiderült, hogy az első két-három-négy körben az idők nagyon hasonlók, aztán a gumik kezdenek veszíteni a teljesítményükből. Amikor többen is új gumikat tettek fel új beállítások kipróbálásához és keményen megnyomták az első kört, a gumik nagyon gyorsan kezdtek kopni. Ha ezt valaki egy versenyen is megcsinálja, azzal biztosan megöli a gumijait."
"Akármennyire is óvatosan bánunk az idei gumikkal, stabil teljesítményt csak két-három körig nyújtanak, utána jön egy ugrás." Permane szerint idén célszerűbb lesz a versenyekre beállítani az autókat a kiugró egykörös teljesítmény elérése helyett. "Jelen pillanatban azt mondanám, hogy érdemesebb a futamra koncentrálni még annak árán is, hogy így feláldozzuk a jó időmérős pozíciót."