Noha a Forma-1-es pilóták döntő többsége férfi, a sportág 62 éve alatt öt hölgy - Maria Teresa de Filippis, Lella Lombardi, Divina Galica, Desiré Wilson és Giovanna Amati - is megpróbálkozott a versenyzéssel. Közülük Filippisnek és Lombardinak sikerült felállnia egy nagydíjon a rajtrácsra, utóbbi az 1975-ös Spanyol GP-n fél pontot is szerzett.
Időről időre felmerül az ötlet, hogy több nőnek kellene lehetőséget adni a vezetésre, mivel akár a férfiak szintjén is tudnának teljesíteni, a csapatok mégsem kapkodnak utánuk. A Virginről Marussia névre váltó alakulat viszont úgy döntött, bevállalja ezt, és leszerződtette tesztpilótának a spanyol Maria de Villotát.
A 32 éves hölgy korábban többek között a spanyol Forma-3-as bajnokságban, a WTCC-ben és a Superleague-ben szerepelt, és tavaly tesztelhette a Renault egyik régebbi F1-es modelljét is.
"Nagyon örülök, hogy csatlakozhatok a Marussia F1 Team tesztpilótai programjához. Ez egy fantasztikus lehetőség, hiszen együtt dolgozhatok egy Forma-1-es csapattal, és értékes tapasztalatot gyűjthetek a karrierem fejlődése érdekében. Az év későbbi részében lehetőségem lesz vezetni az autót az Abu-Dzabiban rendezett (fiatal tehetségek számára kiírt) teszten is" - nyilatkozta.
"A csapat tagjaként jelen leszek a pályákon. Alig várom, hogy már jövő hétvégén, az első versenyen együtt dolgozhassak velük. Ez csak segíthet későbbi célom elérésében, abban, hogy a Forma-1-ben induljak."
A hölgy számára nem teljesen ismeretlen a világbajnoki sorozat környezete, édesapja, Emilio de Villota ugyanis az 1970-es évek végén 14 nagydíjon indult. Ebből kettőn kvalifikálta magát a futamra, egyszer 13. lett, egyszer pedig kiesett.
Nő, Katherine Legge, legutóbb 2005-ben tesztelt utoljára F1-es autót, egy Minardit.