A Gerard Lopez által vezetett Genii Capital befektetési társaság úgy került be a Forma-1-be, hogy 2009 végén többségi tulajdont szerzett a Renault gyári csapatában. Az enstone-i székhelyű istálló aztán 2010-ben névadó szponzort talált a malajziai Proton tulajdonában lévő Group Lotus autógyártó révén, 2011-ben ezért a csapat nevét Lotus Renault GP-re változtatták. Visszahozták a Lotus gyári csapatának 70-és és 80-as években használt fekete-arany festését is, bár időközben egy éven át tartó jogi vitájuk alakult ki a malajziai érdekeltségbe tartozó Team Lotus csapattal a legendás márkanév használatáról. Idénre aztán letisztult a kép, a Tony Fernandes vezette Team Lotus 2012-től Caterhamre változtatta a nevét, a Lotus Renault GP pedig Lotus F1 Teamre.
Az Autosport c. szaklap pénteken arról számolt be, hogy megszűnt az együttműködés a Lotus Forma-1-es csapat és az autógyártó között, mert a Proton időközben eladta a Group Lotust a malajziai DRB-Hicom konglomerátumnak. Ezzel a Proton korábbi opciós joga is megszűnt a Lotus F1 Team 50 százalékának megvásárlására. "A szponzori szerződés és a Lotus kötelezettségei megszűntek. Most már nincs opciós joga a Group Lotusnak, hogy bevásárolja magát a Forma-1-be, ezt megszűntettük" - nyilatkozta Gerard Lopez az Autosportnak.
Bár a szponzoráció véget ért, a csapat továbbra is szívesen viselné a brit sportkocsik márkanevét. "Boldogok vagyunk, hogy használjuk a Lotus nevet, úgy érezzük, ez jól cseng a Forma-1-ben. Mi finanszíroztuk a csapatot tavaly, tavalyelőtt, akármi is hiányzott. Bár örülnénk, ha a teljes költségvetésünket szponzorok állnák, ha nekünk is be kell szállni a finanszírozásba, hát megtesszük" - nyilatkozta Lopez.
"Amikor megváltoztattuk a nevünket Lotus Renault-ról Lotusra, utat nyitottunk egy névadó szponzori szerződés felé" - tette hozzá a csapattulajdonos. "Ha számításba vesszük, hogy már aláírtunk egy megállapodást az Unileverrel - amely idén talán a legnagyobb szponzori szerződés a Forma-1-ben -, és már aláírtunk a Microsofttal is - ami azért nagy dolog, mert ők még sohasem voltak jelen a sportban -, akkor látható, hogy bőséges lehetőségeink vannak a szponzoráció területén."
"Ha most aláírnánk egy névadó szponzori szerződést egy céggel, akkor jobb anyagi helyzetbe kerülnénk, mint amiben a csapat valaha is volt" - tette hozzá Lopez. A Genii Capital vezetője egyébként korábban maga is tárgyalt a Protonnal az utcai sportkocsikat készítő Group Lotus lehetséges megvásárlásáról, de a jelenlegi helyzetben még nem tudja, hogy ebből lesz-e valami. Amikor arról kérdezték, hogy továbbra is érdekli-e a Group Lotus, Lopez így felelt: "Még nem tudjuk, mert fogalmunk sincs, hogy az új tulajdonosnak milyen tervei vannak vele."