A Spanyol Nagydíjtól kezdve viseli a Chelsea logóját a Sauber C31-es
A hinwilli istálló az autói matricázásával már a Kínai Nagydíjon és a Bahreini Nagydíjon is utalt a közelgő megállapodásra, ezeken a versenyeken ugyanis "Out of the Blue" és "True Blue" feliratokat viselt Sergio Pérez és Kamui Kobajasi C31-ese. Április 30-án hétfőn aztán hivatalosan is bejelentették a két csapat együttműködését. A Spanyol Nagydíjtól kezdve a Chelsea FC logója megjelenik majd a Sauber versenyautóin, a Sauber logója pedig a londoniak hazai pályás mérkőzésein, a reklámfalakon és az interjúháttérként szolgáló falakon. Arról egyelőre nincs szó, hogy a Chelsea tulajdonosa, Roman Abramovics szponzorálná a Saubert. Az orosz milliárdos egyébként szereti a Forma-1-et, a Monacói Nagydíjon például rendszeresen tiszteletét tette az elmúlt években.
"Az együttműködés tartalmazza majd a közös reklámtermékek árusítását, és a sporttal kapcsolatos tudományos ismeretek megosztását. Mindkét partner támogatja a másikat azzal, hogy viseli a másik fél logóját, ezáltal profitálhatunk a jelentős piaci jelenlétből az eredeti sportunkon kívül is" - nyilatkozta Peter Sauber, a Forma-1-es csapat alapítója.
"A futballcsapat hasznot húzhat abból, hogy a Forma-1-nek sokkal szélesebb körű, és még inkább nemzetközi a televíziós sugárzása, mint a Premier League-nek. Főleg Ázsiában nagyon jelentős a televíziós jelenléte az F1-nek, de Serio Pérez révén Latin-Amerikában is egyre több a rajongónk. A két platform kombinációja különösen vonzó lehet nemzetközi cégeknek a szponzoráció szempontjából" - tette hozzá Sauber.
Peter Sauber és Monisha Kaltenborn
"Ilyen formában még soha nem jött létre együttműködés egy Forma-1-es és egy futballcsapat között" - nyilatkozta a Sauber vezérigazgatója, Monisha Kaltenborn. "Mindkét esetben a sport legmagasabb, nemzetközi szintjéről van szó" - tette hozzá.
"A Sauber F1 Team és a Chelsea FC sok azonos, sporthoz közeli és kereskedelmi témával fogalakozik, erősíteni szeretnénk egymást ezeken a területeken. Már nagyon várjuk, hogy kihasználjuk ezeket a lehetőségeket, és ezúttal is gratulálunk a Chelsea-nek, hogy bejutott a Bajnokok Ligája döntőjébe" - tette hozzá Kaltenborn.
Hasonlóan optimistán vélekedett a megállapodásról Ron Guarlay, a Chelsea igazgatója is."Ez egy innovatív partnerségi viszony, Forma-1-es csapat és egy futballklub még soha nem kötődött egymáshoz ilyen formában, ez összehozza a világ két legnagyobb sportágát és egyesíti a rajongóinkat. Úgy érezzük, hogy a svájci csapat, amely a 4. legrégebbi istálló a jelenlegiek közül, tökéletesen tükrözi az elképzeléseinket" - nyilatkozta. "Ebben az évben ünnepli a Chelsea a 20. évfordulóját a Premier League-ben, és a Sauber is húsz éve Forma-1-es istálló" - folytatta Guarlay. "Ez a partnerség mindkettőnk számára előnyös lesz, mert egyedi kereskedelmi lehetőségeket hozhatunk létre általa.
Az autóversenyzést a futballal a 2008-ban indult, de 2010-ben befejeződött Superleague versenysorozat is megpróbálta összekötni. Az együléses autók a leghíresebb futballcsapatok neve alatt versenyeztek, a versenyzők között hét ex-Forma-1-es pilóta is volt, az átütő siker azonban elmaradt, és a versenysorozat 2010-ben megszűnt.