Sebastian Vettel a Malajziai Nagydíjon láthatóan elvesztette az önuralmát. Először Narain Karthikeyannak kezdett félreérthetetlenül mutogatni, és utólag mazsolának is nevezte őt, amiért az indai egy lekörözés közben hátulról nekiment, majd nyíltan figyelmen kívül hagyta a Red Bull utasítását, hogy sérült fékje miatt álljon ki a versenyből.
Habár Karthikeyan később 20 másodperces időbüntetést kapott a baleset okozásáért, több riválisa inkább Vettelt látta hibásnak az esetben, és még az is felmerült, hogy a mutogatás miatt megróják. Főnöke, Christian Horner szerint azonban normális, hogy a versenyzők nem viselkednek mindig mintaszerűen.
"Azonnal egy mikrofont tettek a szája elé, miután lényegében a 4. helyet vesztette el. Természetes, hogy dühös volt, és kinyilvánította a bosszúságát. Megesik az ilyesmi. Szerintem ebben a helyzetben bármelyik versenyző ki lett volna akadva" - mondta Vettelről a Sky Sportsnak. "És a sportfelügyelők egyébként is úgy ítélték, hogy Narain volt a hibás, ennek megfelelően is jártak el. Nem hiszem, hogy bárki hibáztathatná Sebastiant, amiért felkapta a vizet."
"Remekül vezetett, közeledett Lewis (Hamiltonhoz), és természetes, hogy jó helyen szerette volna befejezni a versenyt, hiszen sok pontot kaphatott volna."
Amikor kiderült, hogy Vettel balhátsó fékje is megsérült a HRT-vel történt ütközésben, a Red Bull megpróbálta végleg kihívni őt a garázsba, mivel azonban a rádiója már korábban elromlott, nem hallotta az utasítást. Ezért azt kiírták a pitboardjára is, de figyelmen kívül hagyta a kérést, és a 11. helyen elvergődött a célig. Noha felmerült, hogy emiatt fejmosást kap a Red Bulltól, Horner most megvédte.
"Sebastian nagyon jól kézben tartotta a helyzetet. Tisztában volt vele, hogy mit történt, mert utólag azt mondta nekünk, érezte, hogy beesett a fékpedál" - magyarázta. "Miután Maldonado kiesett, még hátra volt egy kör, és azt gondoltuk, oké, inkább maradjon kint, hátha történik valami, és jut neki egy pont. A (fék) hőmérséklete azonban emelkedni kezdett, akkor döntöttünk úgy, hogy inkább álljon ki, mert nem akarjuk kockáztatni a biztonságát."
"Az üzeneteink azonban sajnos nem jutottak el az autóig, és később kiderült, hogy Sebastian az utolsó körben nem is használta igazán a féket, de mindenképpen el akart jutni a kockás zászlóig."
A versenyen egyébként nem működött a másik Red Bullt vezető Mark Webber rádiója sem: ő a vételi zavarokból eredő recsegés miatt egy idő után egyszerűen kihúzta a rádió zsinórját.