Miután a Kínai Nagydíj nulladik napján hiába óvtak a Mercedes DRS-hez között F-csatornája, a DDRS ellen, a Lotusnál még nem döntötték el, hogy lemásolják-e a szerintük körönként 4 tizedmásodpercet érő rendszert. Bár ez soknak számít, csak akkor tartják érdemesnek foglalkozni vele, ha legfeljebb négy verseny alatt el tudják készíteni.
A Lotus technikai igazgatója, James Allison az Autosportnak azt mondta, a csapatnál most próbálják megbecsülni, hogy mennyit érhet a DDRS. "Valójában csak találgathatunk, hogy a Mercedes rendszere mennyire hatékony" - ismerte el. "De ez tulajdonképpen nem is lényeges; valójában az a fontos, hogy mi mennyit tudunk kihozni belőle."
"Ha meggondoljuk, hogy egyik versenyről a másikra átlagosan 1 tizedmásodpercet tudunk fejlődni körönként, és azt hiszem, (a DDRS) 4 tizedet ér az időmérőn, ez négy futamnyi előrelépésnek felel meg, tehát mindenképpen érdemes foglalkozni vele. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy csak az időmérőn használható."
"Ha arra a következtetésre jutunk, hogy nyolc versenybe telik megvalósítani egy négy versenynek megfelelő előrelépést hozó rendszert, akkor inkább más frissítésekre lesz érdemes koncentrálnunk."
A Mercedest irányító Ross Brawn csütörtökön azt állította, a DDRS legfeljebb 2 tizedet ér körönként, bár azt korábban elismerte, hogy utólag nehéz lemásolni, mert ők beépítették a levegőt hátulról előrevezető csatornákat a vázba.
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier ugyanakkor megjegyezte, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyását követően akár a Mercedesénél szélsőségesebb értelmezésen alapuló megoldásokat is lehet találni. "Talán mi is kifejlesztjük a sajátunkat, ha megengedhetjük magunknak, és rendelkezésünkre állnak hozzá az erőforrások, mert az időmérőn egyértelműen sokat ér" - mondta. "A versenyen viszont nyilvánvalóan nem."
A hétvégén a Red Bullnál is elismerték, hogy átgondolják, érdemes-e lemásolniuk a DDRS-t.