Vágólapra másolva!
Reakciók a versenyről. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.  

Mercedes

Nico Rosberg (1.): "Ez nagyon különleges pillanat számomra. Az egész hétvége tökéletesen alakult. Az első pole pozícióm, aztán az első győzelmem a Forma-1-ben - fantasztikus. És ha ez még mind nem lenne elég, ez volt az új Ezüstnyílnak s ennek a nagyszerű csapatnak az első győzelme is. Köszönet jár az istálló minden tagjának, akár itt volt Kínában, akár a brackley-i vagy brixworth-i főhadiszállásunkon. Igazán büszkévé tesz, hogy ilyen gyorsan sikerült javítanunk az autón. Soha nem fogom elfelejteni ezt a versenyt, és az utolsó húsz kör olyan hosszúnak tűnt, mintha a Le Mans-i 24 óráson lennék! De aztán nagyon intenzív élmény volt átszelni a célvonalat. Ki fogjuk élvezni a sikerünket, ám közben mindkét lábbal a földön maradunk. Még mindig nem tartunk ott, mint szeretnénk, továbbra keményen dolgozunk, hogy minden körülmények között megértsük az autónk és a gumik viselkedését, igyekezni fogunk, hogy még tovább javítsuk a versenytempónkat. Majd Bahreinben meglátjuk, ez mennyire sikerül."

Michael Schumacher (-): "Mindenekelőtt gratulálok az egész csapatnak, a Mercedes-Benznek és természetesen Nicónak, aki a rajttól a célig tökéletesen vezetve aratott győzelmet. Ma és tegnap is nagyszerű munkát végzett, örülök a sikerének. Ami az én versenyemet illeti, a jobbelső kerekem meglazult az első bokszkiállásom után. Mivel nem akartam még súlyosabban megrongálni az autómat, leparkoltam a fűre. Azonnal éreztem, hogy valami nem stimmel, különösen a 3-as kanyarban, amikor ráterheltem az autó jobb oldalára. Azt mondhatom, hogy addig kézben tartottam az irányítást, kímélve a gumikat, és magam mögött tartva a többieket. Természetesen balszerencsés, hogy így fejeztük be ezt a jónak ígérkező versenyt, sajnálom a srácokat, akik mindig keményen dolgoznak, és beleadnak apait-anyait. Mindannyian tudjuk, hogy ez benne van a pakliban."

McLaren

Jenson Button (2.): "Gratulálok Nico (Rosbergnek) a mai teljesítményéhez, hibátlan versenyt futott. De ki tudja, mit érhettünk volna el, ha tisztán megküzdhettem volna vele az utolsó etapban? A tempónk nagyon jó volt, és az volt a célunk, hogy a minket követő boly elé térjünk vissza. Ez sikerült volna, ha nem veszítünk olyan sok időt a bokszkiállásnál - akkor üldözhettem volna Nicót, és nyomás alá helyezhettem volna. Néha megesik az olyasmi, mint az utolsó kerékcserémnél. Az összes többi bokszkiállás nagyon jól sikerült, csak azzal az eggyel voltak gondok. A késlekedés miatt forgalomba kerültem, ez elég nagy csapás volt. Az autónk viszont gyors, és egyenletes tempóra képes, így vissza tudtam kapaszkodni a második helyre, miután csatáztam egy jót Sebastian (Vettellel), és sikerült megelőznöm. Csalódott vagyok, hogy nem tudtam a győzelemért harcolni, de legalább szórakoztató verseny volt, sok előzéssel és csatával. Ráadásul a McLaren számára is nagyszerű nap volt, hiszen most már mindkét világbajnokságot mi vezetjük. Nagyon fontos, hogy egyenletes teljesítményt tudunk nyújtani, és örülök, hogy ismét dobogóra állhattunk. Néhány téren még kicsit javulnunk kell, így megkönnyítenénk a saját dolgunkat."

Lewis Hamilton (3.): "Nagyszerű versenyem volt. Bár sajnos Jensonnak és nekem nem sikerült nyernünk, nagyon örülök, hogy Nico megszerezte az első győzelmét. A csapat miatt is boldog vagyok: Jensonnal együtt dobogóra állhattunk, és sok pontot szereztünk. Ennek ellenére nehéz verseny volt: jó lett volna, ha harcolhattam volna Nicóval a győzelemért. Az első sorból indulva talán lett volna esélyem rá, de így is sikerült előrelépnünk a rajt után, és nagyon jól szórakoztam az előzések közben. Azt hiszem, mindent kihoztam az autóból. Azt is jó tudni, hogy az autónk egyenletes teljesítményre képes. Fontos, hogy folyamatosan javuljunk - a Mercedesszel, a Ferrarival, a Lotusszal és a Sauberrel is számolnunk kell. Nagyszerű ez a bajnokság, a nézők sok jó versenyt láthatnak még. Elég sok idő telt el azóta, hogy utoljára vezettem a bajnokságot, de most az a lényeg, hogy továbbra is a munkára koncentráljunk. Ha így folytatom a munkát, biztosan tudok majd futamokat nyerni. A jövőben tehát azért hajtok, hogy még jobb eredményeket érhessek el."

Red Bull

Mark Webber (4.): "Nagyon nehéz volt megtalálni az ideális balanszot az egész versenyre. A végén a negyedik hely nem volt túl rossz, nem ez volt a maximum, amit elérhettem volna, de az élen nagyon szoros a küzdelem. Voltak a versenyben olyan pillanatok is, amikor azt láttam a kijelzőn, hogy a 13.-14. helyen haladok, tehát elégedettnek kell lennem a negyedik hellyel. Hibáztam párszor, kisodródtam, amikor megpróbáltam jól ráfordulni a hátsó egyenesre, nehéz volt ott menni a gumitörmeléken. Szerintem a stratégia bevált, de a három kiállásos stratégia mindig magában rejti azt a kockázatot, hogy beragad az ember a forgalomba. Gratulálok Nicónak, megérdemelte a győzelmet, és a Mercedes is. Nekem ez sorban a harmadik negyedik helyezésem, ezek jó pontokat jelentenek. Viszonylag elégedetten távozunk innen, de továbbra is harcolnunk és javulnunk kell."

Sebastian Vettel (5.): "Nem maradt gumim a verseny végére. Ültem az autóban, próbáltam reagálni erre a fékegyensúly, a differenciálmű, és minden másnak az állítgatásával. De az utolsó pár körben tudtam, hogy az egyetlen esélyem, ha Kimi előtt próbálok maradni, szerintem ő ugyanezzel a problémával küzdött. Szereztünk pár jó pontot, és szépen feljöttünk a 15. helyről. Elég kényelmesen nyert ma a Mercedes, szép munka volt tőlük. Általánosan túl lassúak voltunk az egyenesekben, ott vesztettünk időt, ez nehézzé tette, hogy megelőzzek másokat. De mindent egybevetve igazán elégedett vagyok az ötödik hellyel a rossz első köröm fényében. Volt egy kis kihagyásom a rajtnál, nem találtam el jól a fordulatszámot, ezért vesztettem egy kicsit az elején, amikor a lámpák kialudtak. Általában elég gyorsan indulok, de ma én voltam az egyik leglassabb a rajtnál. Az első kör nem volt jó, de a stratégiával sikerült feljönni. Szerintem ez egy jó hétvége volt számunkra, sokat tanultunk, remélhetőleg magunkkal visszük ezeket a tanulságokat, és a helyes irányba tartunk majd a jövő héten."

Lotus

Romain Grosjean(6.): "Ez nagyon jó verseny volt, igazán élveztem. Mark (Webberrel) küzdve sajnos vétettem egy hibát, de összességében jó teljesítményt nyújtottunk. Az autónk nagyszerűen ment, és a csapat fantasztikus munkát végzett, amikor péntekhez képest ekkora előrelépést ért el. Az ő kedvükért külön örülök neki, hogy eljutottam a célig, és gyűjtöttem néhány pontot. Csodálatos érzés volt a McLarenekkel és a Red Bullokkal harcolni, boldog vagyok, hogy végre rendesen elkezdődött az idényem. Már azóta komoly reményeket tápláltunk, hogy Melbourne-ben megszereztük a 3. rajtkockát, s miután most leküzdöttük az akadályokat, még merészebb célokat tűzhetünk ki magunk elé. Mindig lehet fejlődni, és a lendületünket kihasználva talán arra törekedhetünk, hogy bekerüljünk a legjobb öt közé, aztán a dobogóra is. Lépésről lépésre fogunk haladni, de önbizalommal eltelve várom a szezon további részét."

Kimi Räikkönen(14.): "Megpróbáltuk két kiállással teljesíteni a távot, mert az tűnt a leggyorsabb stratégiának, és tíz körrel a verseny vége előttig jól is állt a szénánk, de aztán elhasználódtak a gumik. Elég sokáig be voltam ragadva Felipe (Massa) mögé, és nem tudtam megelőzni, mert a pálya megfelelő pontjain nem voltam elég gyors ahhoz, hogy támadást indítsak ellene. De a végeredmény szempontjából az sem számított volna sokat, ha sikerül. A versenytempónk erős volt, csak kipróbáltunk egy másik stratégiát, és ez nem jötte be; ilyen egyszerű."

Williams

Bruno Senna (7.): "Nagyszerű eredményt ért el a csapat, hiszen mindkét autó pontszerző helyen ért célba. Nehéz futam volt, gyorsan koptak a gumik. A stratégiánk bevált, de még mindig sokat tanulunk és egyre jobbak leszünk. A célunk az, hogy a következő néhány futamon tovább javuljunk."

Pastor Maldonado (8.): "Nagyon nehéz napunk volt. A rajtnál több helyet is vesztettem, utána nehezen tudtam előzni, de a tempónk jó volt. Egészen a futam végéig csatáztunk, és örülök, hogy szereztem néhány pontot. Nagyszerű eredmény ez a csapat számára."

Ferrari

Fernando Alonso(9.): "Tudtuk, hogy nehéz verseny lesz, és így is lett. Mindig forgalomban voltunk, anélkül, hogy kihasználhattuk volna az autó teljes potenciálját. Amikor mások mögött megy az ember, a gumik sokkal könnyebben elkopnak. Mikor a háromkiállásos stratégiára váltottunk, az azt jelentette, hogy előzésekre kényszerülünk, de kiderült, hogy a végsebességünkkel ez szinte lehetetlen a hosszú egyenesben. Éppen ezért találnom kellett előzési pontokat a pálya más helyein, ahol jobban ki tudtam használni az autómat. Nyilvánvalóan ettől nem lettem optimistább Bahrein előtt, ott a hajtott kerekek tapadása és a végsebesség elsődleges fontosságú, mi meg pont ezeken a területeken vagyunk a legjobban elmaradva. Jövő héten ismét az lesz a helyzet, hogy megpróbáljuk minimalizálni a veszteségeket. Nem akarok a pontversenyre gondolni, mert az élvez prioritást, hogy fejlesszük az F2012 teljesítményét. Azonban ez nem jelenti azt, hogy elvesztettem a reményt, sőt, épp ellenkezőleg. Tavaly egészen Spáig hittünk hittünk a győzelemben, most nincs rá okunk, hogy ne így tegyünk, hiszen a harmadikak vagyunk a pontversenyben, csak nyolc ponttal lemaradva az elsőtől. Biztos, hogy szükségünk van arra, hogy egy nagyot lépjünk előre, gyorsabbá kell tennünk az autót. Spanyolországba nagy fejlesztési csomaggal érkezünk majd, de így tesznek a többiek is, ezért nem várok olyan csodát, hogy egy másodperccel gyorsabbá válunk a többieknél."

Felipe Massa (13.): "Egy nagyon küzdelmes versenyen próbáltam a legjobbamat nyújtani. A tizenharmadik hellyel természetesen nem lehetek elégedett, de ami a futamon nyújtott teljesítményünket illeti, előreléptünk az első két nagydíjhoz viszonyítva. Ma végre sikerült egy normális verseny futnom, és tudom, hogy mindent megtettem, amit lehetett. A kétkiállásos taktika jó döntésnek bizonyult, de a futam alakulását figyelembe véve talán jobb lett volna, ha más időpontot választunk a kerékcserékhez. A leintés után persze könnyen beszél az ember. Minden egyes alkalommal forgalomba tértem vissza, és az alacsony végsebesség miatt is hátrányba kerültem - jelenleg ez az egyik legnagyobb probléma az autónkkal. A következő futam helyszíne, a sakhiri pálya az eddigiek alapján nem kedvez nekünk túlságosan. Én mindig jól szerepeltem azon a versenyen, de nincsenek illúzióim. Mint mindig, most is megpróbáljuk a legjobb formánkat nyújtani."

Sauber

Kamui Kobajasi(10.): "Természetesen az időmérőn elért eredmény után a verseny csalódást keltett. Nem igazán tudom, mi történt a rajtnál, az autóm egyszerűen nem mozdult, kicsit furcsa volt, azonnal pozíciókat vesztettem. Aztán az idő nagy résében beragadtam a forgalomba, a második kerékcserémet kissé későn végeztük el, a gumik addigra elfogytak. Általában a versenyben szoktunk feljönni egy rossz időmérő után, de most pont fordítva történt. Bebizonyítottuk, hogy erősek tudunk lenni az időmérőn és a versenyen is, legközelebb a kettőt egyszerre hozzuk össze."

Sergio Pérez(11.): "Azt kell mondanom, nagyon csalódott vagyok. Nagyon jól rajtoltam, az egész első etapomban úgy tűnt, minden jól alakul számomra. De aztán, amikor a 17. körben megkaptam a közepes keverékű gumikat, nagyon visszaesett a teljesítményem. Most már úgy érzem jobban kifizetődött volna a három kiállásos stratégia, de soha nem lehet tudni. A kerékcserék jól sikerültek, de mindkettőnél időt vesztettem az elindulással, mivel nem működött jól a kuplung. Azonban ilyen a versenyzés, legközelebb jobbak leszünk!"

Force India

Paul di Resta(12.): "Extrém szoros verseny volt ma, bár képesek voltunk a sűrűjében maradni, ahhoz nem volt meg a tempónk, hogy megelőzzük az előttünk lévőket, és előrébb jöjjünk a sorrendben. Kicsit olyan volt, mint Ausztráliában, ahol nagyon sok autó ment közel egymáshoz, és sokan kímélték a gumijaikat. Szerintem jókor jöttünk ki a kerékcserékre, sokféle taktikával mentek körülöttünk az autók. Hihetetlenül csúszós volt az ideális íven kívül a pálya, a gumitörmelékek nagyon trükkössé tették ott az autózást. Úgy megyünk el Kínából, hogy tudjuk, a többi csapat nincs nagyon messze tőlünk, eltökéltek vagyunk abban a tekintetben, hogy az autót jól felkészítjük Bahreinre jövő héten."

Nico Hülkenberg(15.): Nem indultam jól, mert nagyon kipörögtek a kerekeim, és azonnal helyezéseket vesztettem. Aztán kissé megsérült az első szárnyam az első körben. Nem hinném, hogy koccantam volna valakivel, de sok törmelék repdesett az első kanyarba befelé menet, talán ekkor történt. Ez nagyon megnehezítette az első etapomat, mert nagyon alulkormányozottá vált az autóm, ki kellett cserélnünk az orrkúpot az első kiállásomnál. Kétkiállásos stratégiát terveztünk, ami szerintem jó választás volt, mert a tempónk jó volt a verseny vége felé, felzárkóztam a fő bolyra, de szerintem túl sokat vesztettünk az elején ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el."

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (16.): "Úgy döntöttünk, kicserélünk pár alkatrészt az autón, amelyek nem működtek jól az időmérőn, ezért indultam a bokszutcából. A versenyre hasonlóan állítottuk be az autót, mint Melbourne-ben és Sepangban. Hátulról indulva nem voltak nagy reményeim, de az volt a legfontosabb, hogy megfigyeljük az autó teljesítményét. Elég jónak tűnt, ezért valószínűleg Bahreinben is ezekkel a beállításokkal indulunk, de remélhetőleg ott már jobb eredményt fogunk elérni. Voltak élvezetes pillanatok a mai versenyen, megelőztem néhány autót, de lehetett volna egy kicsit hosszabb is: ha néhány körrel tovább tart, szerintem megelőzhettem volna az előttem lévő két versenyzőt."

Daniel Ricciardo (17.): "A rajtnál jól jöttem el, de az első kanyarnál a pálya szélére szorultam, és elvesztettem a korábban megszerzett pozícióimat. Még ugyanebben a körben vesztettem még egy helyet, amikor a 6-os kanyarnál törmelékeket kellett kerülgetnem. Az első etapom nem volt túl jó, nem tudtam előzni. A második és a harmadik már kicsit jobb volt, de nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy jobb eredményt érjünk el."

Caterham

Vitalij Petrov (18.): "Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítményemmel. Azt hiszem, mindent kihoztunk az autóból, az pedig pozitív jel volt, hogy egészen az utolsó körig egy körön voltunk az élmezőnnyel. Kipróbáltunk néhány fejlesztést, és úgy tűnik, elég jól beváltak - az a lényeg, hogy továbbra is keményen dolgozzunk, új alkatrészeket próbáljunk ki, és megtartsuk a javuló formánkat."

Heikki Kovalainen(23.): "Jól rajtoltam, feljöttem a 16. helyre, és az első etapban elég gyors voltam a lágy gumikon. A tizenharmadik körben álltunk ki a bokszba, és a közepes gumikat raktuk fel az autóra. Ezek a harmincadik körig kitartottak, de a második kerékcserém után éreztem, hogy valami gond van a jobbhátsóval, ezért közvetlenül utána ismét a bokszba kellett hajtanom. Ezzel gyakorlatilag be is fejeződött a versenyem. Nem ez volt a legjobb hétvégénk, de a jövő hétvégén visszatérhetünk a jó formánkhoz. Bahreinig összeszedjük magunkat, és jobb hétvégénk lesz."

Marussia

Timo Glock (19.): "Nem volt túl sima a versenyem. Jól rajtoltam, és két autót is megelőztem, de a DRS és a KERS miatt újra elém kerültek. Ezután a csapattársammal versenyeztem, egy kicsit sikerült elhúznom tőle. A bal első kerekem valamiért mindig nagyon gyorsan elkopott. Úgy tűnt, Charles autója jobb a versenyen, sikerült is felzárkóznia mögém. Hamar ki kellett állnom a bokszba, a kivezető köröm azonban remekül sikerült, és a gumikkal is jól bántam. A második etapban csak a Charles és köztem lévő különbséget próbáltam tartani, és vigyáztam a gumikra. De ismét elhasználódtak, és alulkormányzott lett az autóm. A második bokszkiállásom után jó volt a tempóm, ismét növelni tudtam a különbséget, amíg el nem kezdték lengetni a kék zászlókat. Amikor alacsony üzemanyagszinttel köröztem, hirtelen csökkent a motor teljesítménye, ezért csak arra figyeltem, hogy behozzam az autót a célba. Néhány tényező miatt hátrányba kerültünk, ezeket ki kell elemeznünk, és tanulnunk kell belőlük. A pozitívum az, hogy még sokkal több van ebben az autóban. A csapat jó munkát végzett, különösen a bokszkiállásoknál."

Charles Pic (20.): "Úgy gondolom, jó versenyt futottam. Ismét csökkent a hátrányunk a Caterhemhez képest, ez nagyszerű. Ráadásul ma hasonló tempót autóztam, mint Timo, tehát elmondhatom, hogy ismét előreléptem. Fenn kell tartanunk ezt a fejlődést, és továbbra is keményen kell dolgoznunk, hiszen az autóban van lehetőség. Azt hiszem, egy jó stratégiával sokat nyerhetünk: most, hogy csökkent a hátrányunk, talán kitalálhatnánk valami új taktikát, amivel előrébb végezhetünk. Ez a hétvégém is jól sikerült, amit a csapatomnak köszönhetek, hiszen mindannyian nagyszerű munkát végeztek. Remélhetőleg a jövő heti bahreini futamon tovább javulhatunk - ez lesz az első olyan pálya az idei szezonban, amelyet már ismerek."

Hispania

Pedro de la Rosa(21.): "Elégedett vagyok a versenyemmel. Igaz, hogy a rajtom nem volt fantasztikus, de utána jó ritmusban tudtam autózni, különösen a közepes gumikon. Izgalmas csatát vívtam Kovalainennel, a rajt után pedig körökön keresztül látótávolságban voltunk a Marussiákhoz képest. Bár nem tudtam őket utolérni, közel kerültünk hozzájuk, és már csak egy kicsit kell javulnunk ahhoz, hogy eléjük kerüljünk. Jó érzéssel hagyjuk el Kínát, hiszen nagyot léptünk előre, és képesek voltunk beleavatkozni a küzdelembe. Összességében úgy gondolom, minden tekintetben javultunk: a bokszkiállásaink egyre jobbak, gyorsabbak vagyunk, és a csapat is egységesebb. Bahreinben nehéz lesz további javulást elérni, mert nincs idő arra, hogy új alkatrészeket próbáljunk ki, de a csapatmunkán és a beállításokon javíthatunk."

Narain Karthikeyan (22.): "Elég rosszul rajtoltam, ezen tehát még dolgoznunk kell. Meglehetősen nehéz volt a lágy gumikon vezetni, mert egy probléma miatt az autó eléggé instabil volt az egyenesben. Még ki kell derítenünk, mi okozta ezt, és mindent meg kell tennünk azért, hogy kijavítsuk a hibát. A közepes keveréken sokkal jobb volt az autó balansza, könnyű volt vezetni. Az volt a célunk, hogy befejezzük a hétvégi futamot - ez sikerült, tehát elégedettek lehetünk. Jó lenne, ha jövő hétvégén, Bahreinben is tudnánk javulni."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!