A fiatal versenyzők tesztjére - amelyen azok vehetnek részt, akik eddig kevesebb, mint három Forma-1-es nagydíjon indultak - hagyományosan az Abu-Dzabi Nagydíj után szokott sor kerülni a Yas Marinán. Idén azonban felmerült, hogy logisztikai okokból inkább év közben tesztelnének Silverstone-ban, közvetlenül a Brit Nagydíj után. Eddig a Sauber és a Caterham nyilatkozott úgy, hogy nekik a költséghatékonysági szempontok miatt jobban megfelelne a silverstone-i teszt. Egyelőre nem tudni, hogy melyiket rendezik meg, de egyre inkább az a forgatókönyv tűnik a legvalószínűbbnek, hogy mindkettőt - különböző csapatokkal.
A Red Bull és fiókcsapata, a Toro Rosso már korábban bejelentette, hogy ők Abu-Dzabiba mennek. Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója elmagyarázta, hogy miért döntöttek így. "A szezon végén már véget érnek a junior bajnokságok, amelyekben a fiatalok versenyeznek, látható, hogyan teljesítettek, kicsit több tapasztalat birtokában vannak. Bedobni őket egy Forma-1-es autóba a szezon közepén, aztán kivenni őket újra, és azt mondani nekik, hogy várjanak megint nyolc hónapot, mielőtt újra vezethetnek - nem vagyok meggyőződve ennek a helyességéről."
Giorgio Ascanelli, a Toro Rosso technikai igazgatója más érveket is felhozott Abu-Dzabi mellett. "A költségvetésünket úgy raktuk össze, hogy 15 napot tesztelünk egy évben. Azzal számoltunk, hogy a fiatal versenyzők tesztje az év végén lesz, a versenyeken használt motorok az élettartamuk végén még használhatók ott, egy második teszt viszont a szezon közepén, amellyel nem kalkuláltunk, félmillió dollárba kerülne. Nincs rá pénzünk."
Barcelonában Sam Michael, a McLaren sportigazgatója elárulta, hogy az ő csapata is Abu-Dzabira szavaz. "Jelenleg az a tervünk, hogy Abu-Dzabiban tesztelünk. Számos ok miatt nem Silverstone-ban. A motorok egy jelentős indokot jelentenek, ahogy Giorgio is mondta. Ha év végén akarunk tesztelni, már sok olyan használt motor áll rendelkezésre a versenycsapattól, amelyekben még maradt pár kilométer, tehát ezt hatékonyan, szabadon ki lehet használni."
"Ha ezt év közben próbálnánk megtenni, nem használhatnánk a versenymotorokat, fel kéne készítenünk egy speciális, tesztelési célra alkotott motort. Az is nagyon fontos, amit Adrian mondott" - folytatta. "Akkor van kapacitásuk a Forma-1-es tesztre koncentrálni (a fiatal versenyzőknak), ha a Forma-2-es vagy Forma-3-as bajnokságaik már befejeződtek."