A Sauber egyelőre nem fejleszt a Mercedeséhez hasonló, F-csatornához kötött dupla DRS-t, mert túl sokba kerülne, és túlságosan át kellene építeni hozzá az autót.
A svájci istálló a jelenleg is zajló mugellói teszt csütörtöki napján egy érdekes, hosszanti csövet ragasztott a C31 oldalára, amit sokan a levegőt a hátsó szárnytól az első felé vezető F-csatorna prototípusának hittek. A Sauber főtervezője, Matt Morris azonban elárulta, hogy a cső valójában egy nyomásmérő szenzor, amilyet különféle változatokban a csapatok többsége használt a teszt során.
Egyben hozzátette, hogy a Sauber egyelőre nem fejleszt DDRS-t. "A gyárban végeztünk puhatolózó jellegű kutatásokat a rendszer kapcsán, de úgy ítéltük, hogy nekünk ár/érték arányban nem érné meg" - mondta az Autosportnak. "Pillanatnyilag nem jönnénk ki jól vele. Ráadásul a bizonytalan ár/érték arány mellett azt is nehéz pontosan felmérni, hogy mekkora előnnyel járna, arról nem beszélve, hogy csak az időmérőn igazán hasznos."
"Az időmérőn kétségkívül ér néhány tizedet, de az autót rengeteg ponton át kellene építeni hozzá. Ez a probléma."
A Mercedes a kasztniba építette be az F-csatorna csövét, amit a riválisai utólag nehezen tudnának megtenni, mert ha új vázat építenének, az nemcsak sokba kerülne, hanem a törésteszteknek is újra alá kellene vetniük. Vélhetően ez volt az oka annak is, hogy megpróbálták betiltatni a DDRS-t, amit azonban a Kínai Nagydíj hétvégéjén végleg szabályosnak minősített a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).