A Ferrarinál a Spanyol Nagydíj első edzésnapja után optimisták az autójuk szinte egészét érintő fejlesztési csomaggal kapcsolatban, de azt még nem tudják, hogy mennyit sikerült vele ledolgozniuk a hátrányukból. Fernando Alonso délelőtt az élen végzett Barcelonában, délután viszont csak 14. lett.
"Szerintem annyit kijelenthetünk, hogy előreléptünk, azt azonban, hogy az ellenfeleinkhez képest mennyivel, csak holnap tudjuk majd megítélni" - mondta a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry. "Az autónk balansza a kemény gumikon kétségkívül jobbnak tűnik, mint a lágyakon, ami részben megmagyarázza, hogy az utóbbival miért nem tudtunk sokat javítani. Ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy Fernando az új szett lágy gumijával mindig forgalomba került."
Alonso ezért alig egy tizedmásodperccel volt gyorsabb ezzel a keverékkel, mint a keménnyel. "Nem javítottunk vele annyit, mint mások, akik 1-1,5 másodperccel gyorsultak" - mutatott rá ő is. "Az első benyomásaink pozitívak: némelyik alkatrész jól bevált, némelyik kevésbé, de összességében ugyanaz a tendencia körvonalazódott, mint a múlt héten, Mugellóban, vagyis a szélcsatornában nyert adatokat a pályán is megerősítettük."
A spanyol reméli, hogy a Ferrari fejlesztéseinek köszönhetően szombaton könnyebben beverekedheti magát az időmérő döntőjébe, mint eddig. Csapattársa, a délután a 11. helyen végző Felipe Massa szintén óvatosan optimista volt.
"Rengeteget foglalkoztunk a most kapott frissítéseinkkel, és az eredmények első ránézésre biztatónak tűnnek" - mondta. "Különösen délelőtt koncentráltunk a különböző konfigurációk összehasonlítására, míg délután elsősorban a beállításokkal és a gumik viselkedésével kísérleteztünk."
"Ha vasárnap is ilyen meleg lesz, a verseny még a szokásosnál is keményebbnek ígérkezik, főként a gumikopás terén."