Egy ideális világban semmi érdekeset nem lehetne írni egy Monacói Nagydíj rajtjáról, ugyanis az első kanyar annyira közel van a rajtvonalhoz, hogy nagyon kevés esély van előzésre. Ezen a szűk, szalagkorlátokkal szegélyezett pályán egy minimálisan elrontott rajt is belefér még, hiszen sokkal könnyebb védekezni. Az idei versenyen jó példa volt erre Lewis Hamilton, aki a harmadik kockából nem indult jól, de megfontoltan helyezkedett (a jobb oldalon maradt), így a többieknek esélyük sem volt megelőzni. Romain Grosjean esete azonban azt is megmutatta, hogy mekkora bonyodalom tud kialakulni akkor, ha valaki az élmezőnyben nagyon elrontja az indulást, majd elkezd kakaskodni.
Mark Webberre és Nico Rosbergre kár a szavakat fecsérelni, mindketten jó tanulóként tökéletesen megcsinálták a házi feladatot: jó rajt, kiváló helyezkedés és már mehettek is tovább. Hamilton azonban kicsit beragadt, ami egy kicsit ahhoz is hozzájárult, hogy mögötte elindult a lavina.
Ha sorrendben végignézzük a történéseket, akkor a Grosjean-baleset legfőbb kiváltó oka az elrontott rajtja, de az is szerepet játszott, hogy a lassabban induló Hamilton és a francia közé pont nem fért be a kiválóan rajtoló Fernando Alonso Ferrarija. A spanyol részéről logikus volt, hogy beteszi az F2012 orrát a két ellenfele közé, hiszen taktikai okokból a mellette haladó versenyzőket a lehető legjobban ki kellett szorítania balra. Grosjean azonban valami oknál fogva nem arra figyelt, hogy a mellette balról próbálkozó Michael Schumacher előtt lezárja az utat, hanem még egy kicsit kakaskodott Alonsóval. Egyik sem engedett, így logikus volt, hogy egy ilyen szűk pályán összeérnek, aminek Schumacher itta meg a levét.
A hétszeres világbajnok ugyanis Alonsóhoz hasonlóan nagyszerűen indult, és első pillantásra az is jó döntésnek nézett ki, hogy egyből balra támadta Grosjeant, hiszen a francia hatalmas helyet hagyott maga mellett. A gond csak az, hogy az Alonso-Grosjean koccanás után a Lotus balra pattant, majd balra is tartott (mintha nem látta volna, hogy ott van már a Mercedes), így elfogyott az út Schumacher előtt. Hiába próbálta elvenni a gázt, az ütközés elkerülhetetlen volt. Az is csoda, hogy tovább tudott menni. Érdekes megnézni, mennyivel jobban bírta a Mercedes az ütéseket, hiszen míg a Lotus hátsó futóműve eltört, Michael autója a két pofon ellenére folytatni tudta a versenyt, és nem is volt rossz a tempója.
Grosjean megpördülő Lotusa elzárta az utat Schumacher elől
A többiek rajtját már alapvetően Grosjean pörgése határozta meg. A koccanásban lelassult Alonso mellé befért Felipe Massa, de Sebastian Vettel még ennél is jobban járt, hiszen az előtte pörgő Lotus miatt levághatta az egyes kanyart, így pillanatok alatt a kilencedik helyről a hatodik lett. Büntetést nem kaphatott ezért, mert tényleg egy ütközést került el, és már a levágás előtt Kimi Räikkönnennel körülbelül egyvonalban volt, de sokkal jobb helyen. A finn lotusosnak gyakorlatilag az ölébe hullott a hetedik hely, csapattársa megpördült, Schumacher pedig annyira elvette a gázt, hogy nagyon lelassult.
Kamui Kobajasi pattog, nem is tudott később sokáig továbbmenni
Szegény Kamui Kobajasi járt rosszul, hiszen a Lotus pont elé pörgött, így nem csak kikerülnie kellett, de még bele is akadt, ami megdobta a Sauberjét. Talán jobb ötlet lett volna, ha Vettelhez és Nico Hülkenberghez hasonlóan ő is átvágja a kanyart. Így pont Jenson Buttonra esett rá, kicsit kitessékelve a 2009-es világbajnokot, így a mclarenes versenye is odalett.
Nem igazán értem, hogy a hátrébb lévő régióban miért nem büntették meg az egyes kanyart levágó versenyzőket. Nekik már nem ez volt az egyetlen megoldás, csupán a könnyebb. Ha ezzel kerültek el egy balesetet, akkor megértem a dolgot, de láthatóan már nem ez volt a helyzet, ráadásul pozíciókat is nyertek ezzel. Amíg a spanyol versenyen túlzottan szigorúak voltak a felügyelők (lásd Hamilton és Schumacher büntetése), addig most pedig kicsit engedékenyek, de már ezt is megszokhattuk.
Pedro de la Rosa HRT-jét Pastor Maldonado Williamse bombázta le hátulról
A baleset egyébként hátul egy újabb balesetet szült, ugyanis a pörgő autó miatt a mezőny második fele a vártnál korábban kezdett el fékezni, amire a büntetések miatt hátulról rajtoló Pastor Maldonado nem számított, így lebombázta Pedro de la Rosa HRT-jét. Hasonló esetekben ez sűrűn előfordul, hiszen a nagy tumultusban a versenyzők egymás autójától nem látnak semmit, csak érzésre lassítanak. Most egy kicsit hamarabb kellett volna.