Vegyes érzések uralkodnak a Ferrarinál az Európa Nagydíj időmérőjét követően, mivel Fernando Alonso és Felipe Massa a Q2-ben hiába maradt három tizedmásodpercen belül a szakasz legjobbjához, Romain Grosjeanhoz képest, a hihetetlenül sűrű mezőny miatt egyikük sem vehetett részt a Q3-ban.
Mindkét versenyző a közepes keménységű, azaz a Valenciában a keményebbnek számító gumikeverékkel jegyezte első köridejét az említett szakaszban, utána kapták meg a lágy Pirelliket, melyekkel végül nem bizonyultak elég gyorsnak. A Ferrari technikai igazgatója elárulta, hogy taktikáztak a gumihasználattal, ami nem jött be. "A lehető legjobb feltételekkel akartunk nekivágni a Q3-nak, hogy az első rajtsorokért harcolhassunk. Ez azt jelentette, hogy legyen két szett új lágy gumink (a Q3-ra), és ez visszagondolva talán sokba került a Q2-ben" - mondta Pat Fry. "Összességében közelebb férkőztünk a legjobbak csoportjához, de abban nagyon sokan vannak."
A versenyzők, akik egyébként elégedettek voltak az autóval, hasonlónak érezték a helyzetet, viszont hangsúlyozták, hogy utólag egyszerű okosnak lenni. Alonso próbálja a pozitívumokat megragadni.
"Montrealban négy tizeddel kaptunk ki a leggyorsabbtól a Q2-ben, itt viszont csak kettővel" - nyilatkozta. "A teljesítmény szempontjából ez volt az egyik legjobb szereplésünk az évben, a pozíció szempontjából mégis az egyik legrosszabb."
"Természetesen mindig csalódottak vagyunk, amikor nem jutunk be a Q3-ba, ezt nincs értelme tagadni. Az eredmény hidegzuhany, mert többre számítottunk, és az autóban rejlő lehetőségek is nőttek, a Q2-ben például csak három tizeddel kaptunk ki a legjobbtól. Könnyű mondani, hogy a Q2-ben két lágy gumis próbálkozással továbbjutottunk volna, de akkor most talán azon sopánkodnánk, hogy nem maradt két szett a Q3-ra."
"Reméljük, hogy a rajtrács tisztábbik fele segíteni fog benne, hogy gyorsan javítsak néhány pozíciót, és utána a legtöbbet hozzam ki a megmaradt két szett friss lágy abroncsból. Ez jelenti a sovány vigaszt ezután a távolról sem eredményes délutánt követően."
Massa sem temeti véglegesen a hétvégi esélyeit, bár nem tagadta a csalódottságát. "Szörnyen zavaró, hogy egy tizedmásodpercnél kisebb hátránnyal szorultam ki a Q3-ból" - mondta. "Kár, mivel nagyon jónak éreztem az autót, folyamatosan kényelmesen éreztem magam benne. Végig képes voltam vele a lehető legjobban harcolni . A pozíciónk nem tükrözi a valóságot: ma megérdemeltünk volna egy helyet az első három rajtsor valamelyikében."
"Utólag nézve könnyű mondani, hogy amennyiben két szett lágy gumit használtunk volna a Q2-ben, akkor továbbjutottunk volna. Csakhogy a lehető legjobb feltételekkel akartuk várni a Q3-at, és a Q1 azt mutatta, hogy a közepes keménységű gumikon is gyorsak voltunk."