Lewis Hamilton lett a hetedik különböző győztes a Forma-1 2012-es szezonjának hetedik versenyén, új rekordot állítva fel ezzel, amikor a Kanadai Nagydíjon két lassú kerékcseréje ellenére, óriási hajrával maga mögé utasította a bokszba csak egyszer kiálló Fernando Alonsót.
Az utolsó körök hihetetlenül izgalmasra sikerültek, Alonso ugyanis hiába állt az élen, Hamilton a frissebb gumikon rohamléptekkel közeledett hozzá, és 6 körrel a leintés előtt simán meg is előzte Ferrariját. Ez azonban csak a kezdete volt a spanyol kálváriájának, hiszen az addigra ötven kört teljesítő Pirellik úgy elkoptak az autóján, hogy a fennmaradó körökben Romain Grosjean, Sergio Pérez és Sebastian Vettel is faképnél hagyta.
Ezzel az eddigi futamok során peches Hamilton átvette a vezetést a világbajnokságban. Pedig a rajtnál még nem tudta támadni az élről induló Vettelt, sőt a lemaradása átmenetileg 2 másodpercre nőtt, de az első etap végén közeledni kezdett a Red Bullhoz. Az elöl vágtázó trióból Vettel pislogott elsőként, a 16. körben cserélve kereket. Hamilton csak a következőben követte a példáját, de az utolsó köre annyira jól sikerült, hogy hiába torpant meg egy pillanatra a lefulladásgátló miatt, amikor gázt adott a bokszban, így is a Red Bull elé tért vissza a pályára. Alonso, aki még egy körrel később váltott a lágy (azaz keményebb) keverékre, kettejük közé sorolt be.
Miután az élen találta magát, Hamilton lassan 4 másodpercre növelte az előnyét, amely később egy hajszállal csökkent. Az 50. körben másodszor is kihajtott a bokszba - ezúttal a jobb hátsó kereke ragadt be -, de mivel Alonso és Vettel a pályán maradt, ő nem volt nyugodt: a rádión arról faggatta a McLarent, hogy az ellenfelei nem egykiállásos stratégiával próbálkoznak-e. A félelme később beigazolódott, mégis az ő taktikája bizonyult nyerőnek.
"A verseny minden percét imádtam, nagyon hálás vagyok érte!" - mondta. "Egy pillanatra sem voltak kétségeim a felől, hogy lehetséges a győzelem. Gondoltam, hogy (Vettel és Alonso) lassulnak, ezért feltételeztem, hogy egy cserével próbálják teljesíteni a távot. Úgy döntöttem, tovább taposom a gázt." Hamilton már harmadszorra nyert Montrealban, csapattársa, Jenson Button viszont borzalmas délutánt élt át: hiába rajtolt a keményebb keverékű gumikon, már korán kiállt a bokszba, ahol végül háromszor járt, de így sem volt gyors egy pillanatra sem, és végül a 16. helyen, körhátrányban ért célba. "Nem tudom, mi történt. Egyszerűen nem volt meg a tempóm, és azok közül, akik a keményebb gumikon indultak, csak én nem boldogultam velük" - ismerte el a Sky Sports-nak.
A Ferrarinál nem voltak túl csalódottak a vereség miatt, és úgy érezték, ha az utolsó pillanatban, Vettelhez hasonlóan kihozzák Alonsót a bokszba, legfeljebb egy hellyel végezhetett volna előrébb. "Ez a világbajnokság szempontjából egy újabb jó nap volt!" - írta Alonso a Twitteren. "Tíz további pontot szereztem, ezeket gyűjtögetve lehet megnyerni az egész szezont." Felipe Massa versenye jól indult, az elején megelőzte Nico Rosberget is, de az 5. körben megpördült a célegyenes végén, hátraesett a 19. helyre, és onnan küzdötte vissza magát a pontszerzők közé.
A Kanadai Nagydíj egyik hőse kétségkívül Grosjean volt, aki monacói rajtbalesetét feledtetve dobogós helyezésre váltotta a Lotus egykiállásos stratégiáját. Még az élen is állt, mielőtt 3 körrel Alonso után, a 21. körben lecseréltette az autóján a szuperlágy Pirelliket. "Sokáig Mark Webberrel és Nico Rosberggel harcoltam, de fogalmam sem volt, ők miben sántikálnak" - magyarázta. "Amikor Webber kiment a bokszba, leesett, hogy harmadik vagyok, és a gumijaim még egészen frissnek tűntek. Aztán hirtelen a lelassuló Alonso előtt találtam magam, a második helyen. Őrült verseny volt!" Kimi Räikkönen, aki Buttonhoz hasonlóan a keményebb gumikon rajtolt, a 8. helyig kapaszkodott fel, így a Lotus átvette a konstruktőri 3. helyet a Ferraritól.
Sergio Péreznek ezúttal sikerült az, ami Malajziában nem: maga mögé utasította Alonsót, igaz, ez csak a 3. helyet érte neki. Ő is csupán egyszer járt a bokszban, de Grosjeannál jóval később, a 41. körben, így a verseny végén óriásit tudott hajrázni a szuperlágy keverékkel, folyamatosan futva a leggyorsabb köröket. "Az ember a 15. helyről startolva nem számít rá, hogy dobogóra kerülhet" - mondta. "A pocsék tegnap után, amikor annyit küszködtünk a fékekkel, ez nagyszerű eredmény a csapat számára." A Sauber másik versenyzője, Kamui Kobajasi is pontot szerzett.
Vettel 7 körrel a verseny vége előtt állt ki másodszor is kereket cserélni, miután Hamilton megelőzte, így már nem maradt vesztenivalója. Ezzel átmenetileg az 5. helyre esett vissza, de a friss gumikon be tudott kerülni Alonso elé. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy érezte, akkor sem lett volna esélye nyerni, ha esetleg rögtön Hamilton után kiáll a bokszba. "Grosjean mögött tért volna vissza a pályára, aki nagyon gyors volt" - mutatott rá Horner, hozzátéve, hogy Vettel így talán Pérezt megverhette volna.
A 6. helyen Rosberg szelte át a célvonalat, a Mercedesnél azonban az ismét balszerencsés Michael Schumacher keltette a nagyobb feltűnést. Neki már a kerékcseréjét is rosszul időzítették, mert éppen forgalomba, Heikki Kovalainen mögé hozták ki, amivel értékes időt vesztett, majd a második kiállása előtt beragadt az autóján a DRS, mégpedig a veszélyes felső állásban. "Éreztem, hogy valami nincs rendben az autóval, de nem számítottam rá, hogy a DRS miatt. Amikor belepillantottam a tükörbe, és észrevettem a problémát, azt gondoltam: 'Hupsz, ez érdekes.' Viszont nem haragszom a csapatra, mindent megtettek" - mondta a BBC-nek. A Sky Sportsnak hozzátette, hogy a hiba nem ugyanolyan volt, mint a bahreini időmérőn: állítólag egy hidraulikacső mozdult el és lógott ki, emiatt nem tudták lecsapni a terelőlapot a szerelők sem.
A Forma-1 Kanada után visszatér Európába, ahol két hét múlva a valenciai versenyt rendezik meg.
A versenyről élőben, körről körre készült tudósításunkat itt tekinthetik meg. A vb-állást pedig itt.