Eric Boullier csapatfőnök péntek délután a Hockenheimringen elárulta, hogy mivel még nem tudták elég alaposan letesztelni, nem fogják a versenyen - és a parc fermé szabályok miatt ennélfogva a még több előnnyel kecsegtető időmérőn sem - használni a vadonatúj dupla DRS-üket. A Lotus először Németországba hozta el legújabb fejlesztését, amelynek feltételezett működéséről korábbi cikkünkben írtunk részletesen.
"Még tanulmányozzuk az adatokat, de a helyzet az, hogy ha építünk egy prototípust, akkor nem akarjuk rögtön bevetni a versenyen, mert nem akarunk amiatt problémát, hogy még nem tudtuk kellően tesztelni a megbízhatóságát" - nyilatkozta a csapatfőnök az Autosportnak. "Nem akarunk semmiféle meghibásodást a versenyen. Ha erős formában vagyunk, és mindkét autónk pontot szerez, akkor biztonságban akarjuk érezni magunkat. Még ki kell értékelnünk, mielőtt az autón hagynánk" - tette hozzá Boullier.
Egyelőre csak Kimi Räikkönen autóján próbálták ki a DDRS-t, de a finn még nem érzett nagy különbséget. Amikor arról kérdezték, van-e fogalma arról, hogy mekkora előnyt jelent a rendszer, így válaszolt: "Nem tudom. Több időt kell töltenünk vele a pályán. Amikor az időjárás olyan, mint ma, nem jelent akkora előnyt, mint száraz pályán."
"Jó lett volna egy kicsit több időt eltölteni száraz pályán, de ezért az ember nem tehet semmit. Nagyon csúszósnak érződik az aszfalt, amikor nedves, szinte egyáltalán nem tapad ilyen körülmények között. Mindent egybevetve ez egy elég átlagos péntek volt számunkra."
Csapattársa, Romain Grosjean öt rajthelyes büntetést kapott egy váltócsere miatt, így érthető, hogy kiszámíthatatlan versenyben bízik.: "Nehéz edzés volt, mivel leszakadt az ég. Úgy tűnik, holnap még többet fogunk menni esőben, ezért jó volt, hogy kipróbáltuk az eső- és az intermediate gumikat."
"Ha úgy kezdjük meg a vasárnapi versenyt, hogy nem tettünk meg száraz körülmények között egyetlen kört sem, akkor nem lesz sok elképzelésünk arról, hogy mennyire használódnak el a gumik, és, hogy mekkora a különbség a gumikeverékek között. Ez talán segíthet nekem, mert a büntetésem miatt hátrébbról fogok indulni " - tette hozzá a 26 éves francia versenyző.
Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke elárulta, hogy nemcsak Räikkönen autóján próbáltak ki új aero-elemeket. "Mindkét autónk viselt aerodinamikai fejlesztéseket, bár ez az egyiken jobban látható volt, mint a másikon. Bíztató jeleket tapasztaltunk a legfrissebb koncepciónk prototípusáról. Bár itt még nem fogunk versenyezni vele, a budapesti szabadedzésen valószínűleg újra fel fog tűnni az autónkon" - nyilatkozta.