Már a szezon kezdetén nyilvánvalóvá vált, hogy a Pirelli szeszélyes abroncsai idén minden eddiginél nagyobb szerepet játszanak majd az autók versenyképességében.
A szabadedzéseken végzett munka eddig is egyre inkább eltolódott az abroncsok tesztelése felé, a Mercedesnél azonban most rátettek erre még egy lapáttal. Míg az élcsapatok minden versenyre kisebb-nagyobb aero-újításokkal érkeznek, ők úgy döntöttek, a hagyományos fejlesztéseket részben hanyagolva egyelőre inkább a Pirellik megismerésére koncentrálnak.
"Egyértelművé vált számunkra, hogy bár a leszorítóerő növelése kétségkívül előnyös, az autók köridejei közötti különbségek alapján ennek kisebb a jelentősége, mint a gumik megfelelő használatának" - mutatott rá Ross Brawn. A csapatfőnök úgy véli, a szűk optimális működési tartománnyal rendelkező abroncsok az egész fejlesztési versenyt átalakíthatják.
"Az elmúlt években egy viszonylag egyszerű képletről volt szó: találjunk némi leszorítóerőt, csökkentsük a légellenállást, növeljük a hatékonyságot, és akkor biztosan gyorsulunk. Idén azonban, ha ezt nem a megfelelő módon tesszük, az ebből származó előnyök sem lesznek akkorák."
Brawn továbbra is komoly jelentőséget tulajdonít az évközi fejlesztéseknek, szerinte azonban a korábbi években megszokottaktól eltérő területeken, mint például a futóműgeometria, lehet nagy teljesítményjavulást elérni. "Talán a gumik hőmérsékletének kezelése, és más tényezők játszanak majd szerepet, amelyek az elmúlt években nem számítottak hagyományosnak" - vélte.
A Mercedesnél ennek megfelelően a soron következő Brit Nagydíjra készülve is sokat dolgoztak a gumikkal, amelyek a várhatóan kaotikus időjárási viszonyok között ismét fontos szerepet játszhatnak majd.