Vettel németországi esete után most fokozott figyelem övezi a pályaelhagyásokat. Mint ismert, a kétszeres világbajnok úgy előzte meg Jenson Buttont a Német Nagydíj utolsó előtti körében, hogy négy kerékkel ráment a rázókőre, ezért utólag 20 másodperces büntetést osztottak ki számára, így végül a második helyett az ötödik helyen végzett.
Sam Michael, a McLaren sportigazgatója szerint a pályaelhagyások a Hungaroringen is lesznek, mivel itt sok az aszfaltozott bukótér. Így ha túl nagy a tempó egy kanyarban, az autó megrongálása nélkül lehet visszatérni a pályára.
"Talán az emberek jobban odafigyelnek erre, tudván azt, hogy mi történt az elmúlt versenyen, itt legalább négy olyan hely is van, ahol le lehet menni a pályáról" - nyilatkozta a sportigazgató.
"Érdekes lesz látni, hogy mennyire fogják szigorúan venni, különösen az időmérőn. Korábban volt murva, kavics, aztán fű, ami nagyon csúszós volt, most pedig beton van a bukóterekben, aminek történetesen van tapadása."
Az FIA szabálykönyve előírja, hogy egy versenyező nem szerezhet előnyt abból, hogy elhagyja a pályát. "A pálya nyomvonalán kell maradni. De a pályán kívüli területeknek tényleg ennyi tapadással kell bírniuk? Mindenki olyan felületet akar, ami lehetővé teszi, hogy visszatérjenek a pályára azok, akik hibáztak, de olyat nem akarunk, ami lehetővé teszi, hogy előnyhöz jusson az, aki lemegy a pályáról."
Sam Michael az állítja, ha fordítva történt volna az eset, vagyis Button előzte volna meg Vettelt hasonló módon, akkor ő arra utasította volna pilótáját, hogy engedje vissza maga elé a Red Bullt. "Abszolút így gondolom, nem kérdés. Ha előnye származik valakinek abból, hogy lemegy a pályáról, akkor a pozíciót azonnal vissza kell adni. Nincs értelme erről vitatkozni."