Élő:
Vágólapra másolva!
A magyar versenyző ezúttal az International Superstars Series versenyein vett részt a Hungaroringen, ahol a közönség örömére dobogóra is állhatott olyanokkal harcolva, mint Tonio Liuzzi, Gianni Morbidelli és Christian Klien.

Szöveg: Vörös Kata

Az International Superstars Series elnevezésű nemzetközi versenysorozat fennállása során először látogatott el Magyarországra, de a szervezők rögtön gondoskodtak arról, hogy felkeltsék a magyar szurkolók érdeklődését. A kilencfutamos bajnokság ötödik fordulójára meghívást kapott a nemzetközi szinten is egyre inkább elismert Michelisz Norbert. A túraautó-világbajnokság kétszeres futamgyőztese májusban komoly tömeget vonzott a WTCC hungaroringi hétvégéjére, és a legtöbb néző ezúttal is miatta látogatott ki a pályára. Michelisz nem okozott csalódást a rajongóinak, azonnal fel tudta venni a ritmust a számára ismeretlen szériában.

Szombaton még úgy tűnt, hogy a hőség elriasztotta a nézőket, vasárnap azonban jóval többen jelentek meg a lelátókon és a paddockban. A Superstars egyébként kifejezetten közönségbarát széria, a paddockba bárki vehet belépőjegyet, így a versenyzőkkel is találkozhatnak egy aláírás vagy közös fénykép erejéig. Ráadásul a verseny utáni sajtótájékoztatókat sem a sajtóközpontban, hanem a paddockban, a nézők számára is elérhető helyen tartják. A legtöbben persze itt is Micheliszre voltak kíváncsiak, akárhányszor feltűnt, kisebb tömeg verődött össze körülötte. Pedig egyéb látványosságból sem volt hiány: a Superstars széria mellett képviseltette magát a Ferrari Challenge és a GT Sprint International Series mezőnye is. Az edzések és a versenyek közötti szünetekben pedig utcai Ferrarik felvonulásával szórakoztatták a közönséget.

Forrás: Pályi Zsófia [origo]
Tonio Liuzzi és Michelisz Norbert. Kattintson a galériához!

A körülbelül 500 lóerős túraautókat felvonultató Superstars sorozatot 2004-ben alapította az egykori autóversenyző, Maurizio Flammini. Az ő nevéhez fűződik egyébként a MotoGP utáni legnépszerűbb gyorsasági motoros széria, a Superbike világbajnokság létrehozása is. Flammini célja, hogy a Superstarst is hasonló magasságokba emelje az autóversenyek között. A bajnokság évről évre terjeszkedik, s bár a kilencből négy versenyre még mindig a szülőföldjén, Olaszországban kerül sor, idén egy hétvége erejéig Európát is elhagyják, hogy az indonéziai Sentul pályára utazzanak.

A hat autógyártó (Audi, Mercedes, BMW, Maserati, Chevrolet, Jaguar) részvételével zajló bajnokság mezőnye futamról futamra változik, bizonyos versenyzők - Micheliszhez hasonlóan - csak egy-egy hétvégét vállalnak. Közéjük tartozott a korábban 51 Forma-1-es nagydíjon induló Christian Klien is. Az osztrák pilóta azt a Maserati Quattroportét vezette, amellyel idén már több egykori F1-es versenyző, Johnny Herbert, Mika Salo és Christian Fittipaldi versenyzett. Ők a Hungaroringre nem utaztak el, így az F1-es ex-pilótákat Klienen kívül Vitantonio Liuzzi és Gianni Morbidelli képviselte.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
Michelisz BMW-je csaknem 500 lóerős volt. Kattintson a galériához!

"Két héttel ezelőtt kerestek fel a szervezők, megkérdezték, hogy szeretnék-e indulni a Hungaroringen egy Maseratival. Tonio Liuzzit elég jól ismerem, tőle hallottam, hogy színvonalas bajnokságról van szó. Örülök, hogy itt lehetek" - nyilatkozta az [origo]-nak Klien, aki nem vágyik vissza az F1-be, a jövőjét is a túraautózásban képzeli el.

Bár a két futam győzelmein Liuzzi és Klien osztoztak, a hétvége főszereplője - legalábbis a közönség számára - a Giudici csapat BMW M3-as autójával induló Michelisz volt. A magyar versenyző már szombat délelőtt bebizonyította, hogy nem okoz neki gondot a szériaváltás, az első szabadedzésen rögtön a leggyorsabb köridőt autózta. A második gyakorlást kihagyta - az autót szerette volna kímélni -, az időmérőn azonban ismét megvillantotta a tudását, és Liuzzi mögött a második helyen végzett.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
A nézők szokás szerint Norbiért mentek ki a pályára. A galériához kattintson!

"Örülök, hogy gyorsan fel tudtam venni a ritmust, és jó helyről indulhatok a holnapi első futamon. Jó érzés látni a szurkolók támogatását, remélem, holnap még többen kilátogatnak" - mondta az időmérő után. Michelisz képességeit a több mint 80 F1-es futamon induló Liuzzi is dicsérte. "Egyáltalán nem lesz könnyű nyerni holnap, hiszen Norbert hazai pályán versenyez, és a közönség is az ő oldalán áll. Nagyon jó versenyző, remek eredményei vannak a világbajnokságban. Most is gyorsan alkalmazkodott, holnap nagyon oda kell rá figyelnem."

Michelisz valóban erőt merített a közönség szeretetéből: az első futam után felállhatott a dobogó harmadik fokára, pedig WTCC-s csapatfőnöke, Zengő Zoltán csendben megjegyezte, hogy nagyon nehezen vezethető autót adtak alá. A vetélytársai által a kelleténél kissé talán szabadabban értelmezett repülőrajtnál elvesztette ugyan a második helyet, és később Morbidelli is megelőzte, ő azonban végül motorhiba miatt kiesett, amivel Michelisz visszakerült a 3. helyre. "Reménykedtem a dobogós helyezésben, örülök, hogy összejött. A győzelmet nehéz lett volna megszerezni. A második futamon hátrébbról indulok, de remélem, sikerül előrelépnem néhány helyet" - nyilatkozta Michelisz, aki a fordított rajtácsnak köszönhetően a hatodik helyről kezdte meg a második versenyt. Ez azonban szerencsétlenül alakult számára: már az első körben a mezőny végére esett vissza, mert a rajt után kiforgatták, majd a bokszba hajtva, a túlmelegedő motor miatt feladta a versenyt.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
A hőség borzasztó volt: az aszfalt délután 57 fokosra melegedett. Kattintson a galériához!

Kiesése után a becslések szerint öt-hatezres közönség egy része csalódottan hazaindult, de összességében így sem kellett csalódniuk a hétvégi eredmények miatt. Michelisz három hét múlva már Brazíliában versenyez a WTCC nyolcadik fordulójában, a Superstars pedig a belgiumi Spa felé veszi az irányt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!