Fernando Alonso vezeti ugyan a világbajnokságot, de már a Magyar Nagydíj előtt figyelmeztetett rá, hogy továbbra sem a Ferrari autója a leggyorsabb. Ez a versenyen beigazolódott: a spanyol csak az 5. helyen ért célba, miután sem Lewis Hamiltonnal, sem a Lotusokkal, sem Sebastian Vettellel nem tudta tartani a lépést.
A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry az augusztusi nyári szünetre készülve elismerte, hogy a szezont tetemes hátrányban kezdő csapat fejlesztései közül némelyik zsákutcának bizonyult, de hangsúlyozta, hogy mostanra megtalálták a helyes utat.
"Az első versenyeken küszködtünk: emlékszem, hogy Melbourne-ben kb. másfél másodperccel voltunk lemaradva a legjobbaktól. Aztán óriási erőfeszítéseket tettünk a szélcsatornában, a tervezőasztalon és a gyárban egyaránt. Az egész csapat reagált a kihívásra" - mondta a Ferrari honlapján közölt interjúban Fry. "Az a véleményem, hogy mostanra sok csapatot megelőztünk a szezon során végzett fejlesztések tekintetében: szépen feltámadtunk, de még így is hosszú út áll előttünk."
"Való igaz, hogy egy pár fejlesztésünk nem úgy működött, ahogy vártuk: ebben a szakmában ilyesmi mindig előfordulhat. A pozitívum az, hogy megértettük a problémát, és már minden rendben van, így az útközben szerzett tapasztalatainkat felhasználva előreléphetünk, nem vagyunk összezavarodva. Sőt teljesen világosan látjuk, hogy milyen irányba kell haladnunk, és már el is kezdtük követni."
Alonso még a hungaroringi 5. helyével is növelte az előnyét az egyéni összetettben, mivel közvetlen üldözője, Mark Webber mögötte végzett. Ám hiába vezet 40 ponttal, a spanyol nem lehet nyugodt a győzelme felől, ha a Ferrari a fegyverkezési versenyben nem zárkózik fel a riválisaihoz. Fry azt ígéri, a következő futamokon jelentős újításokkal rukkolnak elő.
"Most, hogy már alaposan értjük a helyzetet, csak a fejlesztési kritériumokat kell módosítanunk, és tovább kell igyekeznünk" - jelentette ki. "Van a tarsolyunkban néhány érdekes újítás, amiket Spában fogunk bevetni. Az a pálya az aerodinamikai leszorítóerő tekintetében éppúgy különleges, mint Monza."
"Az olasz pályára pedig teljesen külön aerodinamikai és motorcsomagot viszünk. Tehát rengeteget dolgozunk, de még mindig hosszú út áll előttünk: továbbra is a lehető legnagyobb nyomást kell kifejtenünk a többiekre."
A Ferrari a konstruktőri összetettben csak a 4. helyen áll, de mindössze 4 pont a hátránya a 2. helyezett McLarenhez képest.