Vágólapra másolva!
A World Series by Renault vasárnapi futamán 11. lett a magyar pilóta, ismét megverve GP3-as riválisait. Elképzelhető, hogy a bajnokság következő állomásán is versenyezhet, mivel ajánlatot kapott a BVM Targettől.

Szombaton az elrontott rajtja miatt csak a középmezőny végén ért célba Kiss Pál Tamás a World Series by Renault 3.5 literes géposztályának hungaroringi versenyén, vasárnap azonban már jobban meg tudta csillogtatni képességeit, és a pontszerzésről épphogy lemaradva tizenegyedik lett.

A délelőtti időmérőn sokáig az élmezőnyben foglalt helyet a BVM Target Racing magyar vendégpilótája, egy ideig a 3. helyen is állt, de végül a 13. rajtkockát kaparintotta meg, három tizedet javítva szombati körén. "Nehéz egyik napról a másikra, vagy akár egyik edzésről a másikra ennyit gyorsulni és ennyi időt találni. A kopott gumin nagyon jó volt az autó hűvös körülmények között, az egyik leggyorsabb tudtam lenni" - mondta. 1:29.116-os idejével kilenc tizedmásodperccel kapott ki a pole-t megszerző Robin Frijnstől.

Valószínűleg előrébb végzett volna a friss gumikon, ha Aaro Vainio nem tartja fel a sikánnál. "Benne lehetett volna egy jó köridő, de Vainio feltartott. Utána már értelmetlen volt nyomni a gázt, úgyhogy inkább spóroltam a gumikkal." Kiss mindazonáltal így is legyőzte a GP3-ban idén vele együtt szerepelt vetélytársait, Vainiót és a bajnoki ezüstérmes Daniel Abtot, teljesítve a hétvégére kitűzött célját.

Kiss a rajt után maradt a 13. helyen, majd a második körben a 12-es kanyarnál kifékezte Nick Yelloly-t. Az ötödik körben elsőként érkezett kerékcserére, s miután mindegyik ellenfele kiállt a bokszba, ő visszakerült korábbi pozíciójába. "Felvettünk egy tempót, mögöttem szakadtak le, előttem pedig lopták a távolságot, tiszta lett előttem a levegő. Úgy voltunk vele, hogy inkább az elején jöjjek ki, ha netán esetleg történik valami a bokszban, és vesztek egy kis időt, azt a friss gumin vissza tudjam hozni" - magyarázta. Elismerte, egy kicsit óvatos volt, és valamilyen okból kifolyólag még a lefulladásgátlója is működésbe lépett, ahogy felengedte a kuplungot.

Forrás: Renault Sport
Kattintson a galériához!

A 30 körös, háromnegyed órás táv végéig Kiss kitartóan üldözte az előtte haladó Walter Grubmüllert, előrébb lépni viszont csak azzal tudott, hogy az utolsó körben, váltóhiba miatt elfüstölt a gyakorlatilag végig vezető Kevin Magnussen autója (ami egyben Antonio Felix da Costa győzelmét is jelentette). Kiss azt mondta, az utolsó percekben már nem is forszírozta a támadást.

"Egy ponton elfogyott a DRS (melyet a versenyen összesen 210 másodpercen át lehet használni), és csúszkálni kezdett az autóm. Azt hiszem, hat perc volt hátra, amikor kezdtem érezni, hogy most már csak be kell hoznom a célba, mert fizikálisan nem leszek képes támadni" - nyilatkozta. Az említett Vainiót és Abtot ugyanakkor megint sikerült maga mögé utasítania.

A csapat tapssal fogadta őt a verseny után, és kiderült, hogy biztatóan alakulhat a folytatás a magyar tehetség számára, aki szeretne maradni a WSR-ben. "Egyértelműen itt szeretnék versenyezni jövőre. Ennek sok összetevője van, a csapat, a támogatók, és más tényezők is" - mondta Kiss. "A csapat már most, a futam után jelezte, hogy a tulajdonos felhívta őket, és elégedett volt, valamint szeretnék, ha mennék a következő futamon. Ezt nyilván még át kell tárgyalnunk a következő héten. Meglátjuk, mire tudunk jutni vele. Ha ilyen pozitívan állnak hozzá, sokkal könnyebb lesz a jövőről tárgyalni."

A WSR szezonja szeptember utolsó hétvégéjén folytatódik a franciaországi Paul Ricard pályáján. Kiss a GP3-ban a tabella 12. helyén végzett idén, legjobb eredménye a monacói második hely volt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!