A jelenet, ahogy Bruno Senna a 43. körben majdnem a falnak passzírozta az előzésével próbálkozó Felipe Massát a 12. és 13. kanyar között, a Szingapúri Nagydíj egyik legemlékezetesebb momentuma volt. Egy hajszálon múlt, hogy a két autó kereke nem ért össze, és Massa kis híján elvesztette az irányítást beriszáló Ferrarija fölött, aztán mégis sikerült megfognia, sőt be is farolt vele a Williams elé.
Közvetlenül a verseny után ennek ellenére feldúltan nyilatkozott az esetről, nem rejtve véka alá, hogy mi a véleménye honfitársa akciójáról. "Nem volt szép, hiszen már ott voltam mellette, az autóját mégis egyszerűen ráhúzta az enyémre, nekiszorított a falnak. Őszintén szólva ezt nem engedik meg a szabályok" - mondta.
A sportfelügyelők még a futam közben úgy döntöttek, hogy Senna manővere nem érdemel büntetést, Massa azonban még a Ferrari később kiadott összefoglaló közleményében sem ütött meg békülékenyebb hangnemet. "Szerintem a szabályok egyértelműek, csak be kellene tartani őket: már odaértem melléje, ezért helyet kellett volna hagynia nekem, mégis rászorított a falra" - jelentette ki Sennáról újfent.
A 3+1 tagú sportfelügyelői testület, melynek Szingapúrban Allan McNish volt a versenyzői tanácsadója, arra hivatkozva hagyta futni a Williams versenyzőjét, hogy az adatok tanúsága szerint nem szándékosan húzta rá a kormányt a Ferrarira.
"A több autóról különböző körökben készült videofelvételek azt bizonyították, hogy a pályának azon a pontján Senna a szokványos ívét követte akkor is, amikor Massa elkezdett felzárkózni mellé" - mondta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselője az Autosportnak. "Ezért arra a következtetésre jutottunk, hogy Senna a TM/006-12 számú dokumentum által meghatározott értelemben nem 'védeni' próbálta a pozícióját az egyenesben."
"Úgy tűnt, amint észrevette, hogy Massa ott van tőle balra, gyorsan jobbra rántotta a kormányt, lehetővé téve az előzést vetélytársa számára."
Az említett TM/006-12 számú dokumentum nem más, mint az a levél, amit a versenyigazgató, Charlie Whiting küldött a csapatoknak a Brit Nagydíj előtt. Ebben a vitatott bahreini incidensek miatt tisztázták, hogy "az egyenesben védekezve, a féktáv előtt a versenyző a pálya teljes szélességét használhatja az első irányváltása során, feltéve, hogy az előzésével próbálkozó autó jelentős része még nincs az övé mellett. Eközben a védekező versenyző nem hagyhatja el a pályát nyomós ok nélkül." Definiálták azt is, hogy "ha az előzéssel próbálkozó autó első vezetőszárnyának bármilyen kis része az elöl haladó autó hátsó kereke mellett van, azt úgy értelmezzük, hogy jelentős részben odaért mellé."
Massát azonban nem győzte meg a sportfelügyelők érvelése. "Én csak azt tudom, hogy már teljesen mellette voltam, mégis rászorított a falra" - mondta. "Márpedig azok után, ami Bahreinben történt, tudtommal megváltoztatták a szabályokat - ha egy másik autó már mellénk ért, nem zárhatjuk rá az ajtót úgy, ahogy ma (Senna) tette."
A szingapúri sportfelügyelők más esetekben nem voltak elnézőek: Michael Schumachert tíz rajthelyes büntetéssel sújtották Szuzukára Jean-Eric Vergne megtorpedózása miatt, Mark Webber idejéhez pedig hozzáadtak húsz másodpercet, amiért a pályán kívül előzte meg Kamui Kobajasi Sauberjét.