A Lotus egész idényben meggyőző formát mutatott, de hiába álltak több alkalommal is nagyon közel hozzá, futamot még nem sikerült nyerniük. Ettől kissé távolabb kerültek a nyári szünet utáni három versenyen, Belgiumban, Olaszországban és Szingapúrban sem tartozott a legerősebb autók közé az E20.
A csapat vezető versenymérnöke elismerte, a Szingapúrban bevetett új hátsó szárnyuk - amely a DRS nyitott állapotában a korábbinál jobban csökkenti a légellenállást - nem vált be, és alapvetően ez okozta a hétvégi gyengélkedésüket. "Pénteken nem mindegyik aerodinamikai fejlesztésünk győzött meg bennünket, ezért elővigyázatosságból inkább leszereltük őket utána" - mondta Alan Permane az Autosportnak. "A péntekünk borzasztó rossz volt, de nagyjából megértettük, mi siklott félre. Sokat visszahoztunk a lemaradásból, azonban nem végeztünk tökéletes munkát."
"Eddig minden jól működött, amit a szélcsatornából tesztelve kihoztunk, és ezúttal talán emiatt nem voltunk elég figyelmesek. Lehet, hogy Szuzukában kiválóan fog működni (a szárny)."
A soron következő Japán Nagydíjon a Lotus végre szeretné bevetni a (mások által dupla DRS-re keresztelt) légellenállás-csökkentő berendezését, melyet több szabadedzésen teszteltek már. Ráadásul ezen kívül is tartogatnak fegyvereket a szezon további részére.
"Jelentős újításokkal készülünk Koreába, az aerodinamikát alaposan frissítjük. Emellett azt tervezzük, hogy használni fogjuk a hátsó szárnyon található eszközt Szuzukában" - közölte Permane. "Optimista vagyok, hogy a tarsolyunkban lévő fejlesztések révén javíthatunk a teljesítményünkön. Bár nincs garancia rá, bízom benne, hogy Szuzukában erős formában leszünk."
"Leszakadtunk a három élcsapattól, muszáj visszazárkóznunk hozzájuk. Remélem, hogy felvehetjük velük a harcot, mint Budapesten."
A lotusos versenyzők közül csak Kimi Räikkönennek maradt reális esélye a vb-címre, neki 45 pont a hátránya Fernando Alonso mögött. A csapat ugyanakkor nem áll rosszul a konstruktőri bajnokságban, a tabella 4. helyét elfoglalva mindössze 66 pontra vannak a Red Bulltól.