A jelenleg az Indycarban versenyző Rubens Barrichello azt írta a Twitteren 1,7 millió követőjének, hogy szívesen elfoglalná Romain Grosjean vezetőülését Monzában. "Az emberek azt kérdezik tőlem, hogy ha a Lotus felkérne a versenyzésre Monzában, akkor elmennék-e. A válaszom IGEN" - írta a 40 éves brazil versenyző.
Eric Boullier csapatfőnök ugyanakkor bejelentette, 80 százalék esélyt lát arra, hogy a csapat hivatalos tesztpilótája, a belga Jerome D'Ambrosio helyettesítheti a hétvégén az egy futamra eltiltott Grosjeant.
A Pirelli hivatalos tesztpilótája, a tavaly még a Toro Rossónál versenyző Jaime Alguersuari szintén kapva kapna a lehetőségen, a spanyol az AS sportnapilapnak azt nyilatkozta, készen áll rá, hogy Monzában versenyezzen. "Természetesen készen állok a versenyzésre. Ők (a Lotus) egy nagy csapat, lehetőségekkel. Már holnap beugranák az autójukba, ez nem jelentene problémát" - nyilatkozta. Arra a kérdésre, hogy valóban van-e esélye arra, hogy megkeressék a Lotustól, így felelt: "Nem tudom, fogalmam sincs, hogy alakul az ügy, de én itt vagyok, készen állok bármire."
A német újságok azt is megszellőztették, hogy esetleg a Force India exversenyzőjének, Adrian Sutilnak is lehet esélye a beugrásra.
Akárki is lesz a kiválasztott, a Lotus új csodafegyverét, a dupla DRS-t nem használhatja majd, mert a csapat bejelentette, hogy az eszközt még nem vetik be Monzában. A döntés hátterében az áll, hogy Belgiumban a rossz pénteki időjárás miatt nem tudták tesztelni, ezért végül az időmérőre és a versenyre sem tették fel egyik autóra sem. Ehhez jön, hogy Monza egy olyan pálya, ahol eleve a lehető legkisebb légellenállásra lövik be az autók szárnyait (általában külön aero-csomagot készítenek erre a futamra), így nem lenne nagy hasznuk a légellenállás-csökkentő eszköz használatából.
Eric Boullier kizárta, hogy Monzában használják a dupla DRS-t, az azonban elképzelhető, hogy a szeptember 23-i Szingapúri Nagydíjon már ott lesz Grosjean és Räikkönen autóján. "Egészen biztos vagyok benne, hogy nem fogjuk használni, mert Monza az Monza" - nyilatkozta Boullier.
Állítólag már a Mercedes is elkezdte fejleszteni a saját változatát, amely talán hatékonyabb lehet, mint a jelenlegi, a mezőnyben egyedülálló DDRS rendszerük. Állítólag Belgiumban már tesztelték az új eszközhöz kapcsolódó alkatrészeket. Az azonban valószínűtlen, hogy a Mercedes előbb bevetné az új dupla DRS-t, mint a Lotus.