Érdekes helyzetben találta magát a Red Bull a generátorok kapcsán. A többszöri meghibásodások után (melyek közül az egyik Vettel valenciai győzelmébe került) a csapatot motorokkal ellátó Renault biztonsági okokból visszatért a 2011-es változathoz, ezzel azonban van egy kis probléma: a régi specifikációjúból nincs annyi, hogy kitartson az évad végéig, így a Red Bullnak a számítások szerint legkésőbb az austini futamon vissza kell térnie az új változathoz.
Amelyen a Renault azóta rengeteget dolgozott, és jelenleg elégedettek is vele. Azt már korábban leszögezték, nem szeretnének szakítani a beszállítóval, a Magneti Marellivel, noha a Red Bull tanácsadója, Helmult Marko ezt a megoldást szorgalmazta.
"A generátoron változtatásokat és átalakításokat végeztünk" - mondta a Renault sportprogramját irányító Remi Taffin. "Szingapúrban teszteltünk egy új változatot, aztán egy másikat Szuzukában. Azt Koreában is kipróbáltuk, és itt Indiában is így teszünk majd."
A szakember elmondta, nem egyértelmű, hogy melyik csapatnak mikor kell váltania, azonban leszögezte: a végső döntést ők fogják meghozni.
"Őszintén szólva, erre nagyon nehéz válaszolni, mert nem csak technikai kérdésről van szó. Személyes érzések is közrejátszanak annak eldöntésében, hogy melyik változatot szeretnék használni: előjönnek a rossz emlékek és hasonlók" - utalt arra, hogy a Red Bull a korábbi fájó meghibásodások miatt esetleg minél tovább halogatná a váltást.
"A kérdés, hogy mikor jön el az a pont, amikor egy túl sok kilométert teljesített 2011-es egységet le kell cserélnünk egy új specifikációra" - mutatott rá.
"Szokás szerint mi fogunk dönteni, mert a motorral kapcsolatos kérdéseket nem igazán lehet a csapatokra hagyni. Nem azért, mert a szó szoros értelmében nem lennének képesek rá, hanem mert túl sok érzelmet vinnének a döntésbe."