Fernando Alonso szerint igenis számolni kell a Ferrari győzelmével a Koreai Nagydíjon. A negyedik helyről induló spanyol azért optimista, mert csak három tizeddel maradt el Mark Webber pole pozíciós idejétől, holott az időmérők eddig nem számítottak a csapat erősségének, és tudja, hogy a versenyeken hasonló tempóra képes a Ferrari, mint a Red Bullok. Alonso egyébként a júliusi Német Nagydíj óta nem rajtolt ennyire elölről, akkor viszont a pole pozíciót szerezte meg.
"A holnapi célom? Nagyon egyszerű, Vettel előtt kell végezni. Mostantól már nem számít, hogy összesen mennyi pontunk van, csak az a lényeg, hogy többet szerezzünk, mint a legközelebbi riválisunk" - nyilatkozta a kétszeres világbajnok. "Mi a Red Bull előnye? Gyorsabb autójuk van, nekünk viszont jobb a csapatunk. Az időmérőn csak az számít, hogy melyik a leggyorsabb autó, a futam viszont nem csupán erről szól. Jó stratégiára, gumikra, kerékcserékre, rajtra van szükség. Ezek miatt vezetjük mi a világbajnokságot, ezek miatt a miénk a legerősebb csapat."
Alonso bevallotta, hogy meglepte a Red Bull előretörése az elmúlt futamokon. Sebastian Vettel nyerte az előző két versenyt, a legutóbbi két időmérőn pedig a kék-sárga csapat még az első sort is kisajátította magának a rajtrácson, holott erre idén még nem volt példa egyik alakulat részéről sem. "Meglepetésként ért Szuzukában, hogy ekkora az előnyük. Nem csak hozzánk képest, Szuzukában elérhetetlenek voltak bárki számára, ami bizony meglepett. Talán egyszerűen arról volt szó, hogy annak a pályának a vonalvezetése tökéletes volt számukra. Itt talán minden visszaáll majd a normál kerékvágásba, bár nem szabad elfelejteni, hogy itt is ők voltak a leggyorsabbak a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is."
A spanyol versenyző annak örült a legjobban szombaton, hogy javult a Ferrari egy mért körös tempója. "Azt mondanám, hogy a rajtpozíciónkat és az élmezőnyhöz viszonyított lemaradásunkat tekintve tettünk egy lépést előre Japánhoz képest, pedig az csak egy hete volt. Látható, hogy az autónknak, amely nagyjából ugyanaz, mint Japánban, jobban fekszik ez a pálya. Fejlesztenünk kell, de már Indiában, a következő versenyen várható néhány új alkatrész érkezése".
Alonso a Q1 végén csak az utolsó továbbjutó helyet, a 17.-et tudta megszerezni a gyorsabb szuperlágy gumikkal, de ezt is megmagyarázta: "nagyon óvatos voltam, hogy ne koptassam szét a gumikat, mert tudtam, hogy használni fogom őket később, a Q2-ben is."
"Ha valaki csak egy szett opciós (lágyabb) gumival kerül be a Q3-ba, annak meg kell fizetnie az árát. Még akkor is, ha csak kicsi ez az ár, nagy hatása lehet, különösen akkor, ha a rajtrács ennyire sűrű. Utólag könnyű azt mondani, hogy ezt meg azt másképp kellett volna csinálni, de amikor másodpercek alatt kell döntenünk, minden eshetőséget figyelembe kell venni" - mondta Alonso kissé elhibázott gumistratégiájáról Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatja.
A hatodik helyen végző Felipe Massa már annak is örült, hogy továbbjutott a Q2-ből, bár úgy érezte, nem hozott ki mindent a lehetőségeiből. "Elkövettem néhány apró hibát, ami talán egy-két helyezésbe került, de mindent egybevetve a hatodik hely nem katasztrófa. Ma az volt a legfontosabb, hogy továbbjussunk a Q2-ből: ebből a szempontból jelentős lépést tettünk előre" - nyilatkozta.
"A legjobbat kell kihoznunk a gumikból, amelyekről egyébként nem tűnt úgy, mintha túl gyorsan elhasználódnának. Nagyon szűk itt az első kanyar, reméljük, sima rajtunk lesz. Hogy Grosjean mellőlem indul? Szerintem megértette, hogyan kellene viselkednie, ezért nem igazán aggódom" - tette hozzá a múlt héten a második helyen befutó brazil.