Nehéz dolga van Bruno Sennának a Williamsnél: rendszerint háttérbe szorul csapattársa, Pastor Maldonado mögött, ráadásul hónapok óta híresztelik, hogy az istálló lecseréli őt a tesztpilóta Valtteri Bottasra. A brazil ennek ellenére nem mondott le a hosszabbításról, továbbra is azért dolgozik, hogy 2013-ban is a Williams versenyzője lehessen.
"Ha elkezdek amiatt aggódni, hogy a csapat nem engem választ a következő szezonra, túl nagy nyomást helyezek magamra" - nyilatkozta az Autosportnak. "Most az a célom, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam a versenyeken, és nélkülözhetetlenné tegyem magam."
Bár a versenytempót tekintve Senna gyakran felveszi a versenyt Maldonadóval, az időmérőn óriási a különbség a két versenyző teljesítménye között. Míg a venezuelai eddig nyolcszor került be a Q3-ba (kétszer az első sorból rajtolhatott), Sennának ez csak egyszer sikerült, és az is előfordult, hogy már az első szakasz után búcsúzott. A szombati gyenge teljesítmény a versenyeken is megnehezíti a dolgát, ennek ellenére csak 7 ponttal szerzett kevesebbet, mint gyakran hibázó csapattársa. A hátralévő négy futamon arra törekszik, hogy megelőzze a pontversenyben az idén már futamgyőzelmet is arató Maldonadót.
"Ha több pontot szerzek, mint ő, akkor a csapat nehezebben veszi rá magát arra, hogy egy másik versenyző szerződtetésén gondolkozzon. A Forma-1-ben azonban bármi megtörténhet" - vélekedett. Senna helyzetét nehezíti, hogy Bottas már idén is nagy részt vállalt a csapat munkájából: az eddigi 16 nagydíjból 12 alkalommal ő vezette a brazil autóját a pénteki első szabadedzésen. Bár Senna az idény elején elfogadta ezt a felállást, azóta belátta, hogy rosszul döntött.
"Nem hittem volna, hogy ilyen nehéz dolgom lesz az első edzés nélkül. Az ember nem is gondolná, hogy mennyi probléma származhat ebből" - mondta. "Manapság már máshogy vélekedem arról, hogy lényegében az összes péntekemet át kell adnom valaki másnak. Ha ugyanis ezután bármilyen kisebb hibával szembesülünk, már le is mondhatunk a hétvégéről."
"Néha előfordult, hogy a harmadik szabadedzésen nagyszerű teljesítményt nyújtottunk, az időmérő előtt azonban kicsit megváltozott a pálya állapota. Azok a versenyzők, akik pénteken többet vezethettek, tudták, milyen változások várhatóak az időmérő előtt, így elvégezhették a szükséges módosításokat a beállításon" - magyarázta. Senna úgy véli, az idei Pirelli gumik is megnehezítették a dolgát, a rendkívül szűk intervallumban működő gumik ugyanis nem kedveztek a vezetési stílusának.
"A Pirelli következő szezonra olyan gumikat próbál készíteni, amelyek a különböző vezetési stílusok mellett is megfelelően működnek. Így azok a versenyzők is képesek lesznek jó köridőt elérni, akik máshogy vezetnek. Meglátjuk, ez sikerül-e" - nyilatkozta. "Idén láthattuk, hogy néha a csapattársak között is nagy a különbség. Ennek az az oka, hogy a gumik jobban kedveznek egy bizonyos vezetési stílusnak."
A Williams várhatóan az idény végén dönt a jövő évi pilótafelállásról. A jelentős állami támogatással rendelkező Maldonado megtartása szinte biztosra vehető, annak ellenére, hogy a venezueali utalt rá: más csapatok ajánlatain is elgondolkozna.