A HRT csapatfőnöke, Luis Pérez-Sala szeretné, ha a jövőben ismét engedélyeznék az ügyfélautók használatát a Forma-1-ben. A nyolcvanas évek elejéig bevett szokás volt, hogy az istállók a motorokhoz és a sebességváltókhoz hasonlóan a kasztnit is megvásárolhatták egymástól, így a kisebb alakulatoknak nem kellett a tervezésre és az autó elemeinek legyártására költeniük.
A szabályzatban sokáig nyitva hagytak egy kiskaput, amelyet néhány évvel ezelőtt a Toro Rosso és a Super Aguri is kihasznált: ők partnercsapataik, a Red Bull és a Honda előző évi autóit kapták meg, és azokat az aktuális szabályok szerint átalakítva indítottak a versenyeken. 2010-ben azonban ez a lehetőség is bezárult az istállók előtt, a jelenlegi szabályok szerint mindenki önálló konstruktőrként vesz részt a bajnokságban. Az ügyfélautók kérdése azonban időről időre felmerül, tavaly a Toro Rosso és a Ferrari lobbizott az engedélyezésükért. A Formula One Commission végül nemet mondott a kezdeményezésre, de Pérez-Sala szerint ismét meg kellene vitatni az ügyet.
"Én ezt remek ötletnek tartom, hiszen így a kisebb csapatok anélkül juthatnának hozzá egy jobb autóhoz, hogy többet kellene költeniük a fejlesztésekre, és talán még spórolhatnánk is" - nyilatkozta az Autosprintnek az ügyfélautókról. "Valószínűleg kevesebbet kellene költenünk, hiszen magát az autót és az alkatrészeit nem mi építenénk meg. Persze ez attól is függ, hogy milyen árakat határoznak meg."
Pérez-Sala bevallotta, aggódik a HRT jövője miatt, hiszen a 2014-es szabályváltozások - az 1,6 literes, V6-os turbómotorok bevezetésével - a jelenleginél is nagyobb költségeket rónak a csapatokra. A konstruktőri bajnokság utolsó helyén álló spanyolok anyagi helyzete eddig sem volt fényes, az elmúlt években például a téli tesztek nagy részén nem is tudtak részt venni, mert nem készült ez időben az autójuk. "Egy kicsit valóban aggódom. Manapság egy HRT-hez hasonló csapat a költségvetése 20 százalékát szánja az erőforrásokra" - árulta el. "Ha ez az összeg 2014-től a duplájára nő, nem tudom, hogyan maradhatnánk fenn."
"A Forma-1-ben az elmúlt néhány évben a motorokkal és a teszteléssel kapcsolatos költségeket sikerült leginkább csökkentenünk. Most arról pletykálnak, hogy a költségek megduplázódhatnak, ez pedig aggasztó - mint ahogy az is, hogy már csak egy évünk van hátra az első tesztekig, de még mindig nem tudunk semmi hivatalosat az új motorról" - tette hozzá. A HRT a Marussiához hasonlóan a Cosworth erőforrásait használja, a híresztelések szerint azonban ez a gyártó nem vállalkozik majd a turbómotorok fejlesztésére.
A héten egyébként Bernie Ecclestone is felszólalt a turbómotorok ellen: szerinte felesleges ennyi pénzt költeni az új erőforrásokra, ráadásul a hangjukat is "szörnyűnek" nevezte.