Úgy néz ki, a Forma-1-nek egyszerűen szüksége van maguktól megfeledkezett ifjú versenyzők őrült manővereire. Mivel a sportfelügyelők jó előre figyelmeztették Grosjeant, hogy több futamra is eltiltják, ha balesetet okoz Koreában, azt előre borítékolni lehetett, hogy a Lotus versenyzőjére most nem lehet számítani. Kénytelen volt beállni az ésszerűen helyezkedők közé, és bár kétség kívül idegenül mozgott ebben a szerepben (néha már csapattársához hasonlóan puhánynak is tűnhetett), összességében az alakítása jól sikerült. A két a sauberes azonban tett róla, hogy ha már a francia nem képes életművét folytatni, akkor se múljon el balesetek nélkül a rajt.
Bár Sergio Pérez gumifüstölős első féktávja sem volt semmi, azért japán csapattársa, Kamui Kobajasi megmutatta, hogy ezt is lehet még fokozni. Egyszerre zúzta le saját Sauberét, Jenson Button McLarenjét és Nico Rosberg Mercedesét is. A sportfelügyelők ezt áthajtásos büntetéssel jutalmazták. A büntetést megúszó Pérez pedig hálás lehet, hogy véletlenül mégsem tolta össze maga előtt az egész sort.
Nesze neked koszos oldal - mondhatnánk, és valóban, az első sorokból induló pilóták közül rendre az elvileg hátrányban, jobb oldalról indulók nyerték meg az első kör csatáit, persze nem éppen egyszerűen.
Mark Webber például jó ütemben indult el, talán még jobban is, mint Sebastian Vettel. Mint később kiderült, mindössze egy hibát követett el: túl sokáig csúsztatta a kuplungot. Vettel nem azért kétszeres világbajnok, hogy az ilyen hibákra ne csapjon le, egy kis KERS-szel már az egyenesben odaugrott csapattársa mellé, és mindjárt ő volt a jobb helyzetben, a belső íven. A német világbajnok pontosan tudta, hogy Webber ezúttal nem fog vele kakaskodni, hiszen a harmadik világbajnoki címe a tét. Az ausztrál fejében még az is megfordulhatott, hogy a KERS-szel takarékoskodva majd a második egyenesben visszatámad, amit meg is próbált, de Vettel szélárnyékából kijőve a második egyenes végére nem volt jelentősen jobb a sebessége - azt mondta, a szélárnyékból kibújva úgy érezte, mintha falnak ütközött volna - , és ismét a rossz oldalon volt. Így kénytelen volt elkönyvelni, hogy Vettel ismét hamar elé került. Ez leginkább Fernando Alonsónak fájhatott, aki mögöttük derekasan leküzdötte Lewis Hamiltont, bár ez inkább az angol bénázása miatt alakulhatott így.
A rajt 0:14-től tekinthető meg
Nem értem Hamiltont. Néha zseniálisan gyors, agresszív, máskor meg érthetetlen hibákat követ el. Gondoljanak csak bele, az ötös kanyarban hogyan vezette le a pályáról az ellenfeleket. A magyar bajnokságban ez már leszorításnak minősülne (büntetnek érte), de Hamilton már csak ilyen, szerintem jól is csinálja. A rajtnál is ő indult a legjobban, Alonso előtt volt a bal oldalon, majdnem felöklelte a két Red Bullt. Erre mit csinál? Kivág jobbra, és egykamionnyi helyet hagy maga mellett az érintési pontnál. Gyakorlatilag tálcán kínálta a lehetőséget a spanyolnak, pedig a ferraris a felvételek tanúsága szerint itt nem is akart támadni. Ezt támasztja alá az is, hogy egy cseppnyi KERS-t sem használt, a féktávot is hamarabb kezdte. De ha már ott a hely, akkor odaengedte az autója orrát, az ideális íven jobban is tudott kigyorsítani, majd a KERS-szel simán lehagyta a Hamiltont, aki annyira rosszul jött ki az egyes kanyarból, hogy még Kimi Räikkönen és Felipe Massa is kóstolgatta utána.
A finn az egyes kanyarnál még Alonso mellett volt, majd még jobb helyzetbe is kerülhetett volna, de a hármasból Hamilton mellett szűken nem sikerült a kigyorsítás. Igazából azzal követett el hibát, hogy azt hitte, a következő kanyarban a mclarenes hagy helyet maga mellett, eszébe se jutott, hogy ez nem így lesz. Massa tavalyról már jól ismeri Hamilton módszereit, így okosan kihasználta Räikkönen megtorpanását. A brazil egyébként nem indult túl jól, de végig okosan helyezkedett, aminek meg is lett az eredménye.
Szegény Romain Grosjean egy korábbi nyilatkozatban már elárulta, hogy a csapat Suzukában azt kérte tőle, menjen egyenesen a rajtnál. A képeket látva erre a hétvégére is csak annyit változott a taktika, hogy fékezzen is jó korán. Mindenkinek hagyott helyet, nagyon korán fékezett, szerencséjére csak Nico Hülkenberg tudta ezt kihasználni. Grosjean görcsössége azonban nem ebben a szituációban látszott meg igazán, hanem a következő egyenes végén: sokkal hamarabb fékezett, mint Hülkenberg, mégis továbbment inkább egyenesen. A tükörből ugyanis látta, hogy akció van mögötte, ezért inkább be sem kanyarodott. Kicsit talán túlzásba is vitte az óvatoskodást.
Ha a rajt nagy veszteseit kellene kiemelni, akkor Jenson Button és Nico Rosberg biztosan bekerülne ebbe a listába. A mclarenes nagyon jól indult el, az első kanyarig mindkét Mercedest bedarálta, de Rosberggel még egy kicsit kakaskodtak. Ekkor érkezett meg Sergio Pérez, és kicsit megpöckölte az angol McLarenjét, ami emiatt Rosberg autóját tolta ki a bukótérbe. Innentől a brit és a német gyorsulási versenybe kezdett a hármas kanyarig, de szerencsétlenségükre ebbe becsatlakozott a másik Sauber is. Nehezen érthető, hogy Kamui Kobajasi pontosan mit akart, de a végeredményre még Pastor Maldonado is büszke lenne. Egy szerencsétlen féktávval két autót rendezett le, pedig épp volt köztük egy autónyi rés, hogy átcsússzon rajta. Nem sikerült, jogos volt az áthajtásos büntetése, bár ez végül semmit sem számított, mert a 17. körben végleg kiállni kényszerült.