A Forma-1-es mezőny hátsó régiójában is ádáz küzdelem dúl a konstruktőri pozíciókért, ami azért nem tét nélküli, mert a csapatok ezen eredmény alapján részesülnek a televíziós jogdíjakból, s mivel a pénzből az egyik elosztási kategória szerint csak az első tíz helyezett kap, a pont nélkül záró Caterhamnek és Marussiának kiemelten fontos volt az utolsó verseny.
A Brazil Nagydíj előtt a Marussia állt előrébb Timo Glock szingapúri 12. helye révén, a Caterham pedig azzal a tudattal állt rajthoz, hogy az egyik versenyzőjének legalább be kell állítania ezt az eredményt úgy, hogy megelőzi a Marussia pilótáit - a többi helyezés alapján így a Caterhamet rangsorolnák a konstruktőri tizedik helyre.
Sokáig a Marussia volt a nyeregben a fordulatos futamon, de néhány körrel a cél előtt Vitalij Petrov átvette a 11. helyet Charles Pictől, így ismét a Caterham végzett a tizedik pozícióban az istállók között, körülbelül tízmillió dollárnyi plusz pénzhez jutva.
Az alulmaradó csapat elnöke, Graeme Lowdon bánatosan értékelt, és nem is a bukott pénzt, hanem inkább a hiábavaló erőfeszítéseket sajnálta. "Bosszantó, ha nem szerezzük meg a megérdemelt eredményt" - mondta az Autosportnak. "Ha mi szúrtuk volna el az egészet, azaz elrontottuk volna a stratégiát, vagy a versenyzők hibáztak volna, feltett kézzel elismernénk a vereséget. De mi mindent megtettünk, amit csak lehetett."
Lowdon szerint akkor kaptak nagy csapást, amikor a Toro Rosso pilótája, Jean-Eric Vergne a Safety Car utáni újraindításhoz készülődve nekihajtott Glocknak. "Egyenesen belerohant Timo autójának hátuljába, amivel egyértelműen kárt tett az aerodinamikájában, ráadásul defektet is okozott. Sőt (Glock) nem tudott egyből bejönni kerékcserére, hanem egy teljes kört meg kellett tennie addig" - mondta. "Előtte mérföldekkel a Caterhamek előtt haladtunk."
"Az első bokszkiállásoknál mindent tökéletesen csináltunk, Timót sokkal előbb behívtuk a Safety Car beküldésénél, amely egyébként elvette az előnyét. De még ekkor is több autó választotta el őt Petrovtól."
Elképzelhető, hogy jövőre a Marussia a rangsor legvégén találja magát, ugyanis az eddigi sereghajtó HRT sorsát bizonytalanság övezi. A tulajdonos, a Thesan Capital még mindig eladásra kínálja a csapatot, így lehet, hogy három év után véget érhet a története. A gárda spanyol versenyzője, Pedro de la Rosa érzi a veszélyt, az egyik brazíliai edzésen például olyan gumikkal hajtott pályára, amiket búcsúzásképpen aláírtak a szerelői.
"Bizonytalanságban fejeztük be a szezont" - ismerte el a román Antena 3 televíziónak. "Nem tudni, hogy a csapat megmarad-e, nevet változtat-e...Ettől rosszul érzem magam, mert amikor a szerelőkkel beszélgetek, nem tudom, hogy most dolgozunk-e együtt utoljára."
"Hosszú távra gondolkodva indítottuk el a projektet" - tette hozzá. "Bármi történjék, számomra az a legnagyobb szomorúság, hogy a csapat nem marad spanyol."
A csapat tagjai állítólag már nem is állnak alkalmazotti viszonyban a HRT-vel.