Kimi, Kimi és Kimi - nagyjából mindenki arról beszél, hogy a finn végre megszerezte idei első győzelmét, ami a teljesítményét nézve kijárt neki. De mi kellett ahhoz, hogy pont azon a versenyen tudjon nyerni, ahol elvileg még dobogóra sem igazán várták? Félelmetesen erős versenytempó? Részben, de már a korábbi futamokon is megvolt a gyorsasága, mégsem tudott nyerni. Egyértelműen a jó időmérős eredménye volt fontos, valamint az a tény, hogy idei legjobb rajtját produkálta. Majd később, Lewis Hamilton kiesésekor persze a szerencse is mellé állt.
Igen, szerencse is kellett a győzelméhez, hiszen Hamilton hatalmas formában volt ezen a hétvégén. A szenzációs időmérő köre után Mark Webber az utóbbi futamok tapasztalataira hagyatkozva még abban reménykedett, hogy elrontja a rajtját, de Hamilton csattanós választ adott a kétkedőknek. Ennél jobban nem lehetett volna elindulni, senkinek sem volt esélye arra, hogy megtámadja. Az első kanyart is ő vette a legjobban, a következőekben pedig olyan magabiztos előnyt autózott ki, hogy már nyugodtan fordulhatott rá a gyors részekre.
Webber elindulását látva viszont az juthat az eszünkbe: bagoly mondja verébnek. Nem tudhatjuk, mi volt az oka, de Mark ezúttal annyira befulladt, hogy egy pillanatra még kisebb fajta sokkot is kaphatott a mellette rakétaként kilövő Lotus láttán. És akkor a másik oldalról megérkezett melléje Pastor Maldonado is. Mire feleszmélt, már csak egy nagy vörös foltot láthatott a tükörben, ami azt jelentette, hogy a hatodik helyről induló Fernando Alonso is utolérte. Mark ezt alaposan benézte, amivel meg is alapozta az egész versenyét.
Räikkönen ezzel szemben idei legjobb rajtját produkálta, ami nagyon kellett a későbbi sikeréhez. Nagyszerűen találta meg a tapadáshatárt, majd Webber vergődését látva egyből a jó oldalról támadott, hiszen a másik oldalon már nem volt hely a Red Bull és a Williams között. Az is kapóra jött neki, hogy a középre húzódó Webbernek köszönhetően Maldonadónak esélye sem volt ellene védekezni, így lényegében az ausztrál fedezte őt.
Webber egyébként ezen a téren később is nagyszerű munkát végzett, Alonsót szintén jobb helyezéshez segítette. A spanyol és Jenson Button ugyanis szinte egyszerre érkezett meg az első féktávhoz, de Alonso inkább óvatosan visszavett, míg a brit kívülről beszúrta az orrát a Red Bull mellé. A kigyorsításon azonban az ausztrál nem hagyott helyett a McLarennek, így Button megcsúszott a műfüvön. Ezt a baráti gesztust pedig Alonso köszönte szépen, át is ugrotta a McLarent. Buttonnak ezért még a másik Ferrarival is meg kellett küzdenie, de azt maga mögött tudta tartani.
Amióta Massa jobban szerepel az időmérőkön, azóta nem villog annyira a rajtoknál. Ez két ok miatt lehet. Egyrészt az élversenyzőket nehezebb átugrani, másrészt vigyáznia kell Alonsóra. Mostanában jellemzően a csapattársa közeléből rajtol, de őt érthetően nem támadja túl nagy elszántsággal. Így viszont nem láthatunk tőle zseniális első köröket, helyette Alonso mögött vár a lepattanókra. Most egyedül a rosszul induló Nico Rosberget tudta legyűrni.
Romain Grosjeantól is sokkal kevesebbet láthatunk a rajtoknál, bár ennek a többiek inkább örülnek. A francia még mindig be lehet fenyítve, ugyanis Abu-dzabiban is erőtlen volt. Jobban startolt ugyan Rosbergnél, viszont a kevesebb kockázatot jelentő külső oldalt választotta. Ott még talán egy rövidebb féktávval is próbálkozhatott volna, mégis nagyon óvatos volt. Hatalmas helyet hagyott maga mellett, szerencséje, hogy senki sem ütközött vele.
Grosjean mögött ugyanis a rajt egyetlen kisebb balesete alakult ki, ami abból adódott, hogy a Force India párosa nem tudott mit kezdeni egymással. Nico Hülkenberg rosszul indult, ezért felért mellé Paul di Resta, Sergio Pérez, sőt Bruno Senna is. Di Resta már a féktáv elején elkezdte jobbra szorítani Hülkenberget, aki Péreztől már nem tudott hová menni. A három autó összeakadt, kettő továbbment (di Resta és Pérez), Hülkenbergnek viszont eltört a futóműve. Szegény Senna nem sejtette, hogy Hülkenberg már nem képes fordulni, ezért bekanyarodott elé. A kis félreértés miatt egy versenyző kiesett, de ez benne van a pakliban egy ilyen rajtnál.
Bár szigorúan véve a rajthoz már nem lehet számításba venni, azért Alonso elsőkörös teljesítményébe mindenképpen beszámít az az előzés, amit Webberrel szemben követett el. Többek között az ilyen manővereknek köszönhetően van minden szakértő elájulva a spanyol idei teljesítményén, hiszen hideg gumikon körbeautózta egyik legnagyobb riválisát. Már az is nagy szó, hogy a DRS használata nélkül (ami az első két körben még tilos) tudott előzési pozícióba kerülni, a futam további eseményeit látva azonban a kifékezés volt zseniális. A 11-es kanyar előtti előzésbe néhány kollégájának beletört a bicskája, pedig Alonso az első körben megmutatta, hogy DRS nélkül is lehet ezt érintés nélkül úgy kivitelezni a külső ívről, hogy még a kanyarba is jól tudjon elfordulni. Persze Webber előzékenysége is kellett a sikeréhez, de itt mindenképpen megmutatkozott, hogy Alonso mennyire pontosan képes vezetni.