Az előzésekkel és ütközésekkel tarkított Abu-Dzabi Nagydíj egyik leglátványosabb pillanata a 39. körben történt, amikor négy versenyző, Romain Grosjean, Paul di Resta, Sergio Pérez és Mark Webber vívott szoros csatát az 5-8. helyekért. A Force India skót versenyzője a 11-es kanyarban akarta előzni Grosjeant, a mögöttük haladó Pérez pedig úgy döntött, a küzdelmüket kihasználva mindkettejük mellett megpróbál elmenni. A manőver azonban nem sikerült, a mexikói nekiütközött a Lotusnak, ami Webbert is kiütötte a versenyből.
Az idei szezonban a sorozatos ütközéseiről elhíresült Grosjean állítja, ennél az esetnél egyáltalán nem volt hibáztatható. A sportfelügyelők is egyetértettek vele, és Pérezt sújtották 10 másodperces stop&go büntetéssel. "Szoros csata volt, a 11-es kanyarhoz egyszerre hárman érkeztünk" - nyilatkozta a francia a futam után. "Paul di Restával harcoltam, majd Pérez a 13-as kanyarnál lecsúszott a pályáról, a 14-esben pedig hirtelen visszatért - sehova sem tudtam menni."
Az ütközés után Grosjean és Webber nem tudta folytatni a versenyt, di Resta viszont két pontot szerezve célba ért a 9. helyen. Ennek ellenére őt sem nyűgözte le Pérez próbálkozása. "Nem is tudom, mit akart csinálni" - mondta. "Épp Grosjeant előztem, ő pedig egy őrült manőverrel próbált kikerülni minket. Egyáltalán nem hagyott nekem helyet."
Pérez a verseny után szűkszavúan nyilatkozott az ütközésről. "A bokszkiállásom után beragadtam Romain Grosjean és Paul di Resta mögé, de az egyenesekben nem voltam elég gyors, így nem tudtam megelőzni őket. Nagy kockázatot kellett vállalnom, de sajnos összeütköztem a Lotusszal, és véget ért a versenyem.
Grosjean egyébként a futam elején egy másik incidensbe is belekeveredett: a rajt után Nico Rosberg hátulról eltalálta, és az első szárnyával kivágta a Lotus jobb hátsó kerekét. A francia ennél az esetnél is ártatlannak tartja magát. "A 8-as kanyarhoz közeledve tartottam az ívemet, nem volt hová mennem" - jelentette ki. "Megpróbáltam minél több helyet hagyni neki a 9-es kanyarnál, de nem tűnhettem el."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!