A csapatok előszeretettel terveznek az aerodinamikai terhelés hatására menet közben elhajló légterelőket, s noha a hajlékony szárnyak használata elvileg tilos, a mérnökök tudnak arra hivatkozni, hogy egyetlen alkatrész sem lehet tökéletesen merev. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban igyekszik minél jobban csökkenteni a trükközési lehetőségeket, ezért évek óta szigorítja a statikus, azaz álló helyzetben elvégzett terhelési teszteket.
Főleg az első szárnyak hajlékonyságát ellenőrzik: az idei évtől 1000 N-os terhelést fejtenek ki rá 790 milliméterrel az első kerekek tengelye előtt, és ettől az elem legfeljebb 20 millimétert mozdulhat el. Charlie Whiting versenyigazgató az USA Nagydíj helyszínén, Austinban bejelentette, hogy a 2013-as szezontól két helyen is mérni fogják a terhelés hatására bekövetkező hajlást, méghozzá az első tengely előtt 640, illetve 940 milliméterre.
"Új vizsgálatokat vezettünk be, és ezek nem csak a függőleges elhajlást, hanem az első szárnyak torziós merevségét is mérik. Jövőre további szigorításokat fogunk életbe léptetni" - mondta Whiting.
A szakember hozzátette, hogy már a Red Bull autóin sem hajlékonyabbak a légterelők, mint a riválisok autóin. Abu-Dzabi után, a múlt héten ismét megvádolták a bajnoki címvédő csapatot, hogy az RB8-ak orrkúpja túlságosan rugalmas, Whiting azonban más szakértőkkel egyetértésben kijelentette, hogy a jelenség nem volt rendellenes.