Vágólapra másolva!
Reakciók az USA Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton (1.): "Hihetetlenül büszke és boldog vagyok. Majdnem elvesztettem a hangom, a levezető körben annyira ordibáltam. A legjobb az volt a versenyemben, hogy mindkét Red Bullt megelőztem. A lekörözöttek is szerephez jutottak, és végül nekem kedveztek. Sokszor feltartottak már korábban, amikor a forgalmon próbáltam áthámozni magam, de végre az én javamra alakultak ma a dolgok. Amikor Sebet hátráltatta az egyik lekörözött, tudtam, hogy meg kell ragadnom az esélyt, ezért maximumra tekertem fel a fordulatszámot, és úgy nyomtam a gázt, mint egy őrült. A hátsó egyenesben belülre húzódtam, de Seb lezárta az ívet, ezért kívülre hajtottam, majd ő utána ismét felém közeledett. Nagyon szerencsés voltam, necces volt a helyzet. Hogy ma mi eredményezte a különbséget Seb és köztem? Én jobban akartam (a győzelmet), ennyi! Én nyertem meg az utolsó USA Nagydíjat 2007-ben, ezért valóban különleges érzés, hogy visszatérve ide, ekkora közönség előtt újra nyertem. Vannak pályák, melyek valamiért kiemelkedők: Monaco, Silverstone, Montreal, Spa és Monza, és hozzá lehet csapni ezt a pályát is a listához. Már most egyike a legjobb versenypályáknak a világon, talán a legjobb három között is ott van. Fantasztikus érzés magas szinten befejezni a szezont. Remélhetőleg a jövő héten Brazíliában is hasonló teljesítményt nyújtunk, nagyon szeretném megnyerni az utolsó két versenyemet a Vodafone McLaren Mercedesnél."

Jenson Button (5.): "Nehéz feladatot jelentett a pálya koszos oldaláról indulni, és az első kör végére visszaestem a 15. helyre, szóval valószínűleg az 5. hely volt a legjobb elérhető eredmény számomra. Jól szórakoztam ma délután, rengeteg szép csatában vettem részt. Sok támadás és előzés volt, és a legtöbb tisztán zajlott, amit jó látni. Természetesen nem az ötödik helyre vágytam, azonban az autó kiválóan ment, és kedvezőbb rajtpozícióból indulva az élmezőnyben végezhettem volna. Gratulálok Lewisnak és az egész Vodafone McLaren Mercedes csapatnak. Nagyszerű volt ennyi lelkes amerikai szurkoló előtt versenyezni, úgy tűnt, ők is jól érzik magukat. Mielőtt idejöttünk, tudtuk, hogy nagy látványosságot kell szolgáltatnunk, és szerintem sikerült is. Sok izgalom volt, és pontosan ez kell ahhoz, hogy egy sport látványos legyen. Remélem, hogy az Egyesült Államok végre megszereti a Forma-1-et."

Red Bull

Sebastian Vettel (2.): "Nagyon, nagyon örülök, hogy a csapat harmadszor is elhódította a konstruktőri trófeát. Ez eddig nehéz év volt; hihetetlenül keményen igyekeztek, és megérdemlik a győzelmet, hiszen a miénk volt a legjobb csapat. Mark és én természetesen az egész szezonban keményen igyekeztünk. Kár, hogy ő ma nem ért célba. Ez remek verseny volt, és megtettünk mindent, ami tőlünk telt, de sajnos épp a legrosszabb pillanatban kerültünk forgalomba, ezért elvesztettük a Lewisszal (Hamilton) szembeni előnyünket. Ő ügyesen lecsapott a lehetőségre, hiába próbáltam védeni a belső ívet, az egyenesben gyorsabb volt. Tiszteletben tartom a helyezéseinket: Lewis tisztességes küzdelemben győzött le minket. Ma megmutattuk, hogy a tempónk adott, mostantól gőzerővel készülünk a következő versenyre."

Mark Webber(-): "A harmadik konstruktőri vb-cím hihetetlen eredmény a csapat számára. Amikor belevágtunk ebbe az egészbe, nem hittük volna, hogy zsinórban háromszor megszerezhetjük, úgyhogy az elmúlt években aratott sikereink tényleg elképesztőek. Eddig alighanem ez a világbajnoki győzelem volt a legnehezebb, s bár ez egy klisé, tényleg csapatmunka eredménye. Ami a mai napot illeti, generátorhiba miatt kellett kiállnom. Már néhány kör óta kicsi volt az akkumulátor feszültsége, aztán elromlott a sebességváltó szinkronizációja és a KERS. Valami nem stimmelt az aksival. Ez bosszantó, hiszen jól rajtoltunk, és élvezetes csatát vívtunk Lewisszal. Voltak gondjaink, de még amikor kiderültek, akkor is igyekeztem kihozni valamit a versenyből. Végül azonban muszáj volt megállnunk."

Ferrari

Fernando Alonso (3.): "Ez egy váratlan dobogós helyezés, ami egy különösen nehéz hétvége végén érkezett. Nem volt meg a tempónk, hogy versenyezzünk a Red Bull-lal és a McLarennel, ezért az, hogy csak három pontot vesztettem (Sebastian) Vettellel szemben, egy szép ajándék. Sokkal rosszabb is lehetett volna, így úgy érkezhetünk Brazíliába, hogy a legvégéig lesz esélyünk. Talán papíron ez az esély nem túl nagy, úgy 25 százalék, de belül úgy érzem, hogy sokkal több. Bármi megtörténhet Interlagosban, már láttuk, hogy milyen fontos lehet a megbízhatóság, nem igaz? Aztán van esély az esőre is, a verseny pedig nagyon kockázatos nedves körülmények között, nekünk pedig nem lesz vesztenivalónk. Világos, hogy ha nem lesz eső, és egy normál versenyünk lesz, akkor arra számíthatunk, hogy a Red Bull lesz az élen, mi pedig a harmadik-negyedik sorban leszünk. Minél több ismeretlen faktor van, annál jobb nekünk. A döntés Felipe váltójával kapcsolatban? Ez csapatdöntés volt, amire büszke vagyok, különösen azért, mert helyesnek bizonyult: nem hinném, hogy bárki más ebben a környezetben ugyanezt elmondhatná... Nagyon jó volt a rajt, ahogy az első kanyar is: a szezon második felében sokat előztünk az első száz méteren. Aztán megvolt a tempónk a dobogóhoz, de ahhoz nem, hogy harcoljunk az első két helyezettel. Nem volt tökéletes a kerékcserém, talán idén először, de ez azt jeleni, hogy tökéletesíteni fogjuk a bokszkiállást jövő vasárnap, az egész versenyen. Felipe fantasztikus volt egész hétvégén, mindhárom időmérő szakaszban gyorsabb volt nálam: szükségünk van a jó formájára Interlagosban is, mert nagyon kemény ellenfelekkel kell majd szembenéznünk. Egységes csapatnak kell lennünk, ha nyerni akarunk."

Felipe Massa(4.): "Számomra ez az eredmény felér egy kisebb győzelemmel, ez volt a legjobb versenyem a szezonban, most már mondhatom, hogy örülök, hogy a 11. helyről rajtoltam. Reggel, amikor mondták, hogy öt hellyel hátrébbról indulok, nem mondhatnám, hogy repdestem a boldogságtól, de elfogadtam, hogy segítsek a csapatnak és a csapatársamnak. Nem hinném, hogy sok versenyző reagált volna így, de én őszinte személyiség vagyok, és mindig megteszek minden tőlem telhetőt a csapatomért. A rajtnál három helyet jöttem előre, aztán kisodródtam, és párat elvesztettem. Ezután erős volt a tempóm, és végrehajtottam pár előzést a pálya különböző pontjain, egyszer két autón is keresztülhámoztam magam egyszerre. A legjobbunkat nyújtottuk, amit csak tudtunk, nem hinném, hogy harcolhattam volna Vettellel és (Lewis) Hamiltonnal. Igazán élveztem a vezetést ezen a pályán, remek móka, és a hangulat is nagyon jó. Talán nem lesz a kedvenc pályáim egyike, de az egyike azoknak, amelyeket kedvelek. Most megyünk Interlagosba, a hazai versenyemre. Jó lenne a szezont a dobogón zárni, vagy akár egy győzelemmel. Ami biztos, hogy mindent megteszek majd, hogy a csapat elérhesse a célját. Ma talán Fernando előtt végezhettem volna, de tisztában vagyok a bajnokság állásával, ezért azt teszem, ami jó a Ferrarinak, ahogy tettem egész karrierem során."

Lotus

Kimi Raikkönen (6.): "Rendben alakult a mai nap, de nem volt könnyű. Rosszul rajtoltam, és koccantam az egyik Force Indiával a második kanyarnál, ezért több helyet buktam. Később rendben volt az autó, megelőztem másokat, azonban amikor jöttek a felhők, sajnos romlott a gumik teljesítménye, és emiatt előzött meg Jenson (Button). A versenyünket alapvetően befolyásolta, hogy a gumik a megfelelő hőmérsékleti tartományban legyenek. Változatlanul harmadik vagyok a bajnokságban, és mindent megteszünk, hogy itt is maradjak."

Romain Grosjean (7.): "Nem volt rossz futam, de a megpördülésem a 7. körben bosszantó. Jól indultam, jól sikerült az első kör, megvolt a tempó. Egész ügyesen összeszedtem magam utána, kedvező jel, hogy a táv végén feljöttem a 7. helyre és harcoltam Kimivel. Keményen hajtottam, és örülök, hogy pontokat szereztem a csapatnak."

Force India

Nico Hülkenberg (8.): "Újabb kemény versenyen vagyunk túl, de kielégítő, hogy ennyi szép csatában vettem részt, továbbá szereztem négy pontot. Úgy gondolom, a maximumot hoztuk ki az autóból, és elégedettnek kell lennünk az elért eredménnyel. Az első körökben erősnek látszottunk, de a 10. kör után kezdtek elfogyni a gumik, és miután átváltottunk a kemény keverékre, már nem bizonyultunk nagyon ütőképesnek, szóval a pontszerzők között maradás a cél. Az utolsó körök nem voltak egyszerűk, mert a Williams párosa nagy nyomást fejtett ki rám, és nagyon gyorsak voltak az első szektorban. A DRS-t is segítségül hívhatták, ezért nem volt könnyű magam mögött tartanom őket. Zajlott egy kis harc, de sikerült előttük maradnom."

Paul di Resta (15.): "Jól startoltam, és az első körökben elég előkelő pozícióban voltunk, jól haladtunk előre jó köridőkkel. Talán túl sokáig vártunk a kerékcserével, mert a bokszkiállás után (Bruno) Senna megtámadhatott, én pedig küszködtem a hideg gumik felmelegítésével. Nem tudtam magam mögött tartani Sennát, majd Maldonadót sem. Erős túlkormányzottságtól szenvedtem, aztán hibáztam a 19-es kanyarnál és megpördültem. Egyszerűen túl keményen igyekeztem, hogy magam mögött tartsak másokat. Kockásra fékeztem az abroncsokat, ezért másodszor is be kellett mennem a depóba, és onnantól nehéz volt visszakapaszkodnom, mert ez egyértelműen egy egykiállásos verseny volt."

Williams

Pastor Maldonado (9.): "A mai verseny után örülök a csapat, a venezuelai rajongók és a magam teljesítményének is. Remélem, hogy ez lesz az egyik legjobb Forma-1-es helyszín a jövőben. Az első körömben kisodródtam, ami azt jelentette, hogy harcolnom kellett a pozíciókért, de élveztem, mert ez egy jó verseny volt, és mi versenyképesek voltunk. Az elején sok helyet vesztettem, de elég jól fel tudtam jönni. Az utolsó körben Hülkenberggel harcoltam, de már nem volt elég időm, hogy megelőzzem. Már nagyon várom az utolsó fordulót Brazíliában, készen állunk az ottani csatára."

Bruno Senna (10.): "Sajnos a piszkos oldalról történő rajt nem használt a versenyemnek az első körökben, elég zavaros volt a helyzet az első kanyarban. De jó volt a tempónk, előztünk, amikor erre volt szükség. Sajnos (Nico) Hülkenberg mögé jöttünk ki a bokszból, ez bosszantó volt, mert minden körben olyan gyorsan jött ki a 11-es kanyarból, hogy nem tudtuk megelőzni, de ettől károsodtak a gumijaim, ami végül lehetőséget adott Pastornak, hogy mindkettőnket beérjen. Tudtam, hogy Pastor előzni fog, de nem akartam becsukni a kaput, mert tudtam, hogy a csapatnak szüksége van a pontokra. Mindent egybevetve, ez egy igazán nehéz verseny volt, de jó, hogy mindketten pontot szereztünk, ez volt a célunk."

Sauber

Sergio Pérez (11.): "Jól rajtoltam, és az első köreim is jól sikerültek. Remek tempót diktáltam, az autó igazán gyors volt, de a 10. kör környékétől gondjaim támadtak a fékekkel. Megnyúlt a pedál, minden kanyarban szenvedtem. Ezzel rengeteg időt vesztettem, ezért nem tudtam pontokat szerezni. Az eredménytől függetlenül nagyszerű élmény volt ennyi mexikói előtt versenyezni. A COTA kiváló pálya, remélem, még sokáig benne lesz a versenynaptárban. Most az utolsó viadalra fordítjuk a figyelmünket, hogy megpróbáljunk előrelépni a konstruktőri bajnokság ötödik helyére a jövő héten."

Kamui Kobajasi (14.): "Egész hétvégén problémám volt a gumik felmelegítésével, ezért ki kell derítenünk, hogy mi okozta ezt. Csak a futam utolsó köreiben nőtt a tapadás, miután egy nagyon hosszú etapot mentem a kemény gumikkal. Őrület volt, de remélem, hogy Sao Paulóban erősebbek leszünk, hogy magas szinten fejezzük be az idényt."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (12.): "Szerintem több embert előztem meg ebben a versenyben, mint az egész karrieremben! Különösen az 1-es kanyar volt szórakoztató, ez vált e kedvenc előzési pontommá, főleg akkor, amikor az egyik körben két autót előztem meg ott. A mai napig a hétvége nem ment túl simán, természetesen csalódott voltam az időmérő után. Emiatt még eltökéltebben készültem a mai versenyre, hogy jól menjek. Minden beleadtam ma délután, bár ez nem volt elég a pontszerzéshez, a 12. volt a legjobb helyezés, amit el tudtunk ma érni. A rajtnál a piszkos oldal tényleg nagyon csúszott, a két Marussia elém kérült, az egyikkel koccantam is. Azt hittem, megsérült az első szárnyam, de tovább tudtam menni, mert az autó rendben volt, ezután kihoztuk a maximumot belőle. Nagyon versenyképes voltam a lágyabb gumin, de aztán meglepetésre a keményen is, ami azt jelentette, hogy vesztettünk valamit abból az előnyünkből, amit abból reméltünk, hogy nagyon hosszúra nyújtottuk az első etapunkat. Itt belül érzem, hogy a legjobbamat nyújtottam."

Jean-Eric Vergne (-): "Igazán jól rajtoltam, nagyjából 0,1 másodpercem volt, hogy eldöntsem, jobbra vagy balra megyek az első kanyar felé tartva. Úgy tűnt, mindenki jobbra megy, ezért én balra húzódtam, megcéloztam a belső ívet a hajtűkanyarban, sokkal gyorsabb voltam a többieknél. De ez nem volt kifizetődő, mert sok helyezést vesztettem, és beragadtam más autók mögé, ezért nem tudtam rendesen felmelegíteni a gumikat. Ennek ellenére képes voltam harcolni, és előrébb jönni. Sajnos eltört a felfüggesztésem, és a csapat azt mondta, parkoljak le inkább, ne kockáztassak azzal, hogy visszajövök a bokszba. Kár érte, mert élmény volt ezen az új pályán versenyezni."

Mercedes

Nico Rosberg (13.): "Ez nehéz hétvége volt számunkra, ma sajnos egy pontot sem sikerült szereznünk. De rengeteg fontos leckét megtanultunk a következő évre, és pillanatnyilag ez az, ami számít. Remélem, jövőre sikeresebbek lehetünk itt, Austinban, mert nagyon élveztem a látogatást. A pálya, az emberek és a város is fantasztikus, már alig várom, hogy 2013-ban visszatérjünk ide. A jövő hétvégén keményen fogunk igyekezni, hogy pozitív hangulatban fejezzük be az évet."

Michael Schumacher (16.): "A mai verseny kapcsán csak ironikus kifejezések jutnak eszembe - rengeteg akció zajlott körülöttem, csak sajnos a rossz irányba haladtam. Ha azt mondanám, hogy borzasztóan küszködtünk, enyhén fogalmaznék. Az első szett gumit képtelen voltam tapadásra bírni, sérültnek kellett lennie, különben nem teljesíthett volna ennyire gyengén. Át kellett térnünk két kerékcserére, amitől még inkább lépéshátrányba kerültünk. Összességében sokkal ramatyabbul alakult ez az egész, mint vártuk, különösen, hogy tegnap és pénteken nem tűnt rossznak a helyzetünk."

Caterham

Vitalij Petrov (17.): "Ma kihoztam az autónkból mindazt, ami lehetséges volt, úgyhogy elégedett vagyok. A rajt elég őrült módon alakult, ahogy a hideg gumikon beestünk az 1-es kanyarba, rengetegen lesodródtak a pályáról, de nekem sikerült elkerülnöm a zűrt, és mihelyst felmelegedtek a gumijaim, könnyedén el is húztam az üldözőimtől. Csak egyetlen bokszkiállást terveztünk, és azt tökéletesen is időzítettük, a srácok gyorsan visszajuttattak a pályára, amikor a kemény keverékre váltottunk, tehát minden úgy ment, mint terveztük. A gumik is alig koptak - a pénteken teljesített hosszú etapokból már láttuk, hogy ezzel nem lesz gond, és egy kis rázkódástól eltekintve, amit a fékek okoztak a verseny utolsó harmadában, zavartalanul alakult számomra a délután."

Heikki Kovalainen (18.): "Ez is azoknak a versenyeknek az egyike volt, amikor valószínűleg nem tudtunk volna sokkal többet kihozni az autónkból. Egész hétvégén nehezen melegítettük fel az első gumikat, és az első néhány körben ma is ugyanígy jártunk. A rajtnál javítottam egy helyet, aztán elég hamar megelőztem (Timo) Glockot, és onnantól kezdve végig viszonylag könnyen kontrolláltam a tempót. A kiállásom jól sikerült, a szerelők remek munkát végeztek ma, és a gumik problémájától eltekintve nem is bízhattunk többen."

Marussia

Timo Glock (19.): "Összességében erős versenyt futottunk, noha többre vágytunk. Az első körben nagyon csúszkáltam, kétszer is elvesztettem az autó fölött az irányítást. Vitalij (Petrov) így meg tudott előzni, és küszködtem, hogy tartsam vele az iramot, mert ő élvezte a KERS előnyét. Utána (Heikki) Kovalainen is megelőzött, ugyanez volt a történet, és bár eleinte szenvedtem, később visszazárkóztam hozzá. Elég sokáig követtem, majd úgy döntöttünk, a tervezettnél korábban állunk ki a bokszba, hátha sikerül előzni. Sajnos azonban (a Caterhamek) is ugyanekkor jöttek ki. Később megelőztem Heikkit a 12-es kanyarnál, ő viszont visszabújt a 15-ösnél, átvéve a pozíciót, miközben kicsit leszorított engem a pályáról. A versenytempónk nagyon erős volt, és ez csak egyike a pozitívumoknak, mivel újabb nagy lépést tettünk afelé, hogy megtartsuk a tizedik helyet a konstruktőri bajnokságban. A helyzet változatlanul kedvező, és alig várjuk, hogy jövő hétvégén újra keményen nyomhassuk a gázt Brazíliában. Végezetül el kell mondanom, hogy kiváló hetünk volt itt Austinban, és a csapat erőfeszítései felnőttek ehhez a gyárban, ami lehetővé tette, hogy fejlődjünk a szezon kései szakaszában is."

Charles Pic (20.): "Kemény verseny volt, ezt kell mondanom. Az 1-es kanyar felé menet összeértem mások autójával, és utána túlkormányzottá vált az enyém az egész futamra. Már tudjuk, hogy megsérült az első szárny. Nehéz volt megfelelő hőmérsékleti tartományban tartani a gumikat a második etapban a kék zászlók miatt, és ennek következtében időt is vesztettünk. Kicsit sajnálatos, hogy így alakult a fejlődésünk után, a tegnapi időmérőn nyújtott teljesítmény után jónak tűntünk egy erős versenyre. A táv végén azonban legalább sikerült javítanom kicsit a tempón, ez pozitívumot jelent a verseny összegzésénél. Már a szezonzáró Brazil Nagydíj koncentrálunk, de élveztük az USA Nagydíj élményeit és az itteni pozitívumokat. Szépen dolgozott a csapat."

HRT

Pedro de la Rosa (21.): "Összességében kedvező volt a futam, az autó jól teljesített, és a gumik jobban működtek, mint amire az első tesztnap után számítottunk. Szépen rajtoltam, és sikerült keményen hajtanom az első szett gumin, de talán kicsit átestem a ló túloldalára, és a táv felétől szemcsésedni kezdtek az első abroncsok. Átváltottunk a kemény keverékre, és utána megint minden rendben ment. Öt körrel a cél előtt eltört a szénszálas ülés, és féltem, hogy talán ki kell állnom, de sikerült alkalmazkodnom az új üléspozícióhoz, eljutottam a célig. Ez nem csak nekem, a csapatnak is fontos volt. Most itt az idő, hogy felkészüljünk Brazíliára."

Narain Karthikeyan (22.): "Lenyűgöző volt a hangulat, és a verseny is jó volt. Az első napon a hőmérséklet jelentette a gyenge pontunkat, de tegnap már javultunk, ma pedig már semmilyen problémánk sem volt. A rajt tisztán zajlott, és a célunk az volt, hogy eljussunk a leintésig. Ezt megtettük gond nélkül, és mindkét garnitúra abroncson jó tempót diktáltunk. Már előre tekintünk Brazíliára, ahol remélhetőleg szép munkát végzünk, és jól zárjuk az idényt."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!