Vágólapra másolva!
Amíg a két Ferrari félelmetes magabiztossággal ugrott előre a brazíliai rajtnál, Vettel óvatosságból pozíciókat vesztett, majd a négyes kanyarban többször is megcsapta a kiesés szele. Räikkönen majdnem belecsúszott, majd nem vette észre Sennát.

Massa, Massa és Massa - nagyjából így lehetne összefoglalni a szezonzáró Brazil Nagydíj rajtjának eseményeit. A Ferrari versenyzője hetek óta egyre meggyőzőbb teljesítményt nyújt, de interlagosi produkciójával immár hivatalosan is visszatért az elit versenyzők közé. Tőle nem meglepő, hogy egy rajtnál nagyot alakít, de amit Sao Paolóban művelt, az tényleg lenyűgöző volt.

Úgy indult el az ötödik rajtkockából, mintha ez a verseny csak azért jött volna létre, hogy ő tündökölhessen. Kiválóan érezte meg a tapadás határait a szemerkélő esőben, majd Mark Webbert kívülről egy pillanat alatt átugrotta. Normál esetben innen már nem igazán fészkelődik az ember, de ezúttal Massa is tudta, hogy a felgumizott féktáv nem feltétlenül lesz előnyös. Egy, épp a megfelelő időpontban elvégzett éles oldalváltással máris Jenson Buttont mögé került, majd egy lehetetlenül rövid féktávval meg is támadta a McLarent. Ez nagyon agresszív, de egyben nagyon pontos manőver volt.

Ha a javított helyezések számát nézzük, Fernando Alonso sem vett sokkal rosszabb rajtot, de azért néhány fordulat a kezére játszott ehhez. Egyrészt Massa gyönyörűen csinált előtte helyet, másrészt csapnivaló elindulása után Mark Webber kénytelen volt Nico Hülkenberg ellen védekezni, így középre zárt. Az ausztrál és csapattársa, Sebastian Vettel egymásra várt, amit Alonso gyorsan felismert, és kívülről ki is fékezte mindkettejüket. Vettel túl óvatos volt, pedig Webber az utolsó pillanatig hagyott számára helyet. Webber az utolsó pillanatban felismerte a veszélyt, és nem hagyta Alonsót, ráadásul kapóra jött neki, hogy Button egy pillanatra belassult a kettes kanyar előtt. Így megvédte a negyedik helyet, Vettel bizonytalankodása viszont még egy pozícióba került, mivel Hülkenberg is jó érzékkel használta ki a helyzetet.

Forrás: AFP

Miközben a ferraris srácok nagyon éltek, a két Red Bull kifejezetten konzervatív volt, egyszerűen rossz volt nézni, hogy a második sorból indulva mire (nem) mentek. A legnagyobb vetélytársnak tálcán kínálták fel a 4. helyet, miközben Vettel ugyanonnan a hetedikig hátracsúszott. Sőt a visszafogottsága majdnem még nagyobb kárt okozott. A négyes kanyar előtt ugyanis nagyon korán fékezett, és lassan is fordult be a kanyarba, ezért Kimi Räikkönen hátulról majdnem felöklelte. A szerencséje az volt, hogy a finn észnél volt, és inkább lemenekült a pályáról, semhogy nekimenjen.

Vettel mégsem úszta meg ezt a kanyart ütközés nélkül. Bruno Senna túl hajmeresztő féktávot vett, és két autóval hátrébbról érkezve kifékezte ugyan Sergio Pérezt, de közben túl is csúszott rajta, éppen a Red Bull mellé. A német a bejáratnál hatalmas helyet hagyott maga mellett, érezhetően nem sejtette, hogy Senna kénytelen volt odatolni a Williams orrát. A brazil túlzott agresszivitása miatt majdnem katasztrófa sújtotta a Red Bullt, de Vettel autója csodával határos módon túlélte az ütközés-sorozatot. Innen talpra állt és visszatornázta magát a versenybe, ezzel ismét bebizonyítva, hogy megérdemelten lett háromszoros világbajnok.


Massa mellett még Lewis Hamiltonnak sikerült nagyszerűen az indulás. Az ő produkciója azért nem volt látványos, mert az első rajtkockából csupán megtartotta a vezetést. Ettől függetlenül magabiztos teljesítményt nyújtott az első kanyarokban, miközben csapattársa, Jenson Button ekkor még küszködött. Ő sem indult rosszul, de Massa szenzációs manőverével nem számolt, sőt utána meg is torpant kicsit. Később viszont okosan rálegyezett Webberre, amivel az ausztrál egy csöppet kiesett a ritmusából.

Az élmezőnyből Kimi Räikkönnen ezúttal is csak átlagosan indult, aztán a négyes kanyar féktávján kénytelen volt lemenekülni a pályáról. Még ennél is gyengébb rajtot könyvelhetett el Nico Rosberg, aki a kilencedik helyről borzasztóan startolt, ezért az első kanyarig vesztett négy helyet. Senna ellenben nagyszerűen produkált volna (négy előzés), ha néhány másodperccel később nem akad össze Vettellel.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!