Vágólapra másolva!
Luca di Montezemolót nem érdekli, hogy csapatát sokan bírálják a csapatsorrend alkalmazása miatt, mivel szerinte a többi riválisuk ugyanezt teszi, csak kevésbé nyíltan. Stefano Domenicali szerint ezért nem véletlen, hogy például Mark Webber autója gyakrabban romlik el, mint Sebastian Vettelé.

Nyílt titok, hogy a Ferrari jobban támogatja az erősebb eredményeket szerző Fernando Alonsót, mint az utóbbi években kevésbé sikeres Felipe Massát. Ennek egyik leglátványosabb megnyilvánulása idén az Egyesült Államokban volt, ahol az időmérő után szándékosan feltörték a plombát Massa normálisan működő váltóján, ami a szabályok értelmében váltócserének minősült, így a brazilnak öt hellyel hátrébbról kellett rajtolnia.

Mindez arra ment ki, hogy a bajnoki címért küzdő csapattársa egy pozíciót nyerve a pálya tisztább oldaláról rajtolhasson. Emellett az edzéseken a legtöbbször Massának kellett köröznie a kísérleti alkatrészekkel, és a futamokon is inkább Alonso érdekeit helyezték előtérbe a taktika kiválasztásánál.

A Ferrari elnökét nem érdekli, hogy emiatt sok támadás éri a csapatát. "Nem érdekel bennünket, ha másoknak ez nem tetszik" - mondta a Marcának. "A többiek kritizálnak, holott ugyanezt csinálják, csak kevésbé nyíltan."

Stefano Domenicali csapatfőnök a versenyzők egyenlőségét hirdető Red Bullt hozta fel példának, ahol szerinte szintén érvényesül, hogy a sikeresebb pilótát, azaz Sebastian Vettelt támogatják.

"Miért (Mark) Webber autójával történik annyi meghibásodás?" - tette fel a kérdést, utalva rá, hogy míg Vettel csak két komolyabb műszaki szenvedett a 2012-es versenyeken, addig Webbernek több kisebb-nagyobb problémája volt, például a KERS-sel és a differenciálművel. "Azért, mert a legjobb alkatrészeket a jobb eredményeket szerző pilótának adják. Ez így van rendjén, és annyira logikusnak tűnik, hogy soha nem is teszünk említést róla. Mi nem szívesen beszélünk másokról, míg mások szívesen beszélnek rólunk."

Az előírások egyébként már nem tiltják a csapattársak közötti egyenlőtlen bánásmódot, így büntetés sem járt érte.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!